Летен айляк: Удрят кепенците на магазини и кафенета преди края на работния ден
Персоналът гледа да се измъкне по-рано за повечко почивка

Летният сезон често кара търговците да удължават работното си време, за да посрещнат клиенти, които остават навън до късно. Но на практика това невинаги се спазва от наетия персонал.
Габриела Руменова, основател на платформата „Ние, потребителите“, разказа пред БНР случай, при който клиентка е останала разочарована. Жената поискала кафе във фитнес-заведение в мол 15 минути преди края на обявеното работно време, но получила отказ.
„На практика за тази дама обектът не е работел, защото тя не е могла да получи услугата, на която разчита в рамките на работното време“, обясни Руменова.
Според Закона за защита на потребителите работното време трябва да бъде ясно обявено и спазвано. Глобата при нарушение е от 300 до 1000 лв., а имуществената санкция за фирмата може да достигне 3000 лв.
„Дори приключването на работа 15 минути по-рано може да създаде сериозен проблем – клиентът е изгубил време и пари, за да стигне до обекта, но не е получил услуга. Това уронва и имиджа на търговеца“, допълни експертът.
В конкретния случай клиентката е подала жалба след подигравателно отношение от персонала, което е било документирано чрез телефонен разговор и официално оплакване към търговеца.