Милен Митев: Младите не разпознават добре БНР, те трябва да са фокусът
На 15 и 16 октомври 7 кандидати представят концепцията си в битка за шеф на националното радио
Българското национално радио е лидер сред информационните програми в радиоефира, популярността на интернет портала нараства непрекъснато. Но има и доста предизвикателства - на първо място, нереформираната все още система за финансиране на обществените медии, привличането на нови кадри, както и това, че БНР все още не е достатъчно разпознаваем сред младите хора.
Това каза Милен Митев - сегашният генерален директор на Българското национално радио (БНР), по време на изслушването му в конкурса за избор на нов шеф на радиото. В рамките на два дни - 15 и 16 октомври, 7 кандидата ще представят своята концепция за управление на БНР в рамките на 15 минути. Както членовете на СЕМ, така и представителите на обществената медия могат да им задават въпроси, а те от своя страна имат правото на отговор.
По думите на Митев БНР има средно около 110 хил. слушатели във всеки един момент. Според проучване върху радиоаудиторията слушателите на БНР са лоялни, активно търсят програмите му. Освен това както слушащите, така и не слушащите програмите на БНР оценяват високо професионализма на водещите и смятат, че темите в ефир са разработени задълбочено. А по отношение на регионалните програми много хора ги чувстват по-близо до себе си и в ежедневието си, допълни още Милен Митев.
Според него потенциален проблем, с който радиото трябва да се справи, че въпреки нарастващото дигитално присъствие, БНР все още не е достатъчно добре познато сред аудиторията.
В концепцията му присъства и развитието на различните програми. Така например в програма "Хоризонт" като информационен лидер, ще се обърне по-специално внимание върху музикалното оформление, като ще се набляга на повече българска музика. По думите му в следобедните часове слушателите са по-малко, но обичайно прекарват повече време в слушане на радио. Тогава може да се позиционират по-продължителни интервюта, задълбочени анализи и коментари. Във вечерните и нощните часове слушателите са още по-малко, но много от тях не искат да бъдат само пасивен потребител, а да влязат в активен досег с медията. Затова ще се набляга и за връзка с аудиторията.
За програмата за образование и наука "Христо Ботев" трябва да се наблегне на нейното популяризиране. Най-важният начин за популяризирането й е чрез прекия й контакт с аудиторията. През изминалата година програмата реализира редица изнесени предавания в страната.
При регионалните програми основата ще бъде в затвърждаването на техния местен облик и ще се залага на повече съдържание, което е по-близко до хората в регионите. В следобедните часове ще се набляга върху разговори с интересни личности от бизнеса, културата, като ще има и сервизна информация.
За развиването на "Радио България" ще се търсят повече двустранни сътрудничества, както с български медии по света, така и с обществени медии в страни.