Модните списания съпричастни с мъката по света

Авангардни корици вплитат страданието и надеждата за по-светло бъдеще

Новини
14:07 - 11 Април 2020
3598
Модните списания съпричастни с мъката по света

Със сигурност от няколко дни насам из социалните мрежи сте видели бялата корица на италианския Vogue. Изданието, което реши да покаже своята съпричастност към Италия, една от най-засегнатите страни от коронавирус, пише momichetata.com.

„Да говорим за друго – докато хората умират, лекари и медицински сестри рискуват живота си и светът се променя коренно – не е в ДНК-то на Vogue Italia”,

заяви главният редактор Емануеле Фарнети. И бяло – не защото липсват снимки, а защото това е цветът, който символизира много неща.

„Бялото преди всичко е уважение. Бялото е прераждане, светлина след мрака, то съдържа в себе си всички останали цветове. 

Бялото е цветът на униформите, носени от хората, които рискуват живота си, за да спасят нашия. Дава ни пространство и време да помислим, но и да помълчим“,

е само част от посланието, което отправя Фарнети.

Не с една, а с две корици излезе априлското издание на португалския Vogue. На едната моделите Бибиана Балтовикова и Адам Барди, които са двойка и в живота, се целуват, независимо че са с предпазни маски. А на другата моделът Лили Стюарт е заснета така, че светлината е насочена само върху очите й. 

„Свободата през 2020-а ще бъде такава: в изолация. Но независимо дали е между четири стени, или изразена чрез маски, винаги има лъч светлина, надничащ през прозореца, който носи надежда за по-светло и добро бъдеще, бъдеще с повече свобода“,

обясняват от списанието посланието зад тези две корици.

Преди дни Vanity Fair Italia излезе със своя трети брой, посветен на извънредната ситуация с Covid-19. След броя, който беше посветен на Милано, и този, посветен на хората, които са на първа линия в борбата със заразата, то последният излиза с посланието #L’Italiasiamonoi („Италия, това сме ние“). Броят е своеобразен манифест в подкрепа на италианските компании и представя различни гледни точки и визии за това как би могла да бъде преодоляна кризата и какво ще бъде бъдещето на бизнеса.

Корицата показва трикольора на Италия, но с разрез по средата, който изобразява както рана, така и пукнатина. Творбата на художника Франческо Вецоли ще бъде продадена на търг, а средствата от него ще бъдат дарени за благотворителност в подкрепа на бизнеса.