На летището: Поголовна сеч при работниците, отрязаха мераците на останалите за заплатите
Повечето от съкратените са пред пенсионна възраст, обслужването на доста полети ще премине към други наземни оператори
Преговорите между синдикатите и ръководството на летище "София" за увеличение на заплатите удариха на камък. Оказа се, че концесионерите не са готови с новите финансови разчети и на този етап не са съгласни с искането, научи Lupa.bg.
Беше предвидено да има корекция в месечните възнаграждения, която да влезе в сила от 1 април. Сега има промяна в курса - предвидена е бонусна система, която да е обвързана с индивидуалните резултати на всеки работник или служител.
Шефовете се крият и увъртат, тъй като едва ли ще е толкова ясен критерият за бонусите, а няма и корнкретен отговор дали изобщо ще има увеличение на заплатите, от кога и с колко, въпреки че са стартирани и преговорите за нов Колективен трудов договор, който трябва да бъде одобрен след две седмици и да влезе в сила от 25 април.
Същевременно стана ясно, че Емилио Гусман е новият главен технически директор на столичното летище. Той е встъпил в длъжност от март и ще отговаря за цялостното управление на дирекция „Техническа“.
В неговия ресор са цялостното планиране, координиране, контрол и ръководството на дейностите по експлоатацията и поддръжката, както и техническите проекти на летище София. Емилио Гусман ще отговаря за подобрения в ефективността и за гарантиране на изпълнението на целите по отношение на безопасността, експлоатацията и финансите.
Гусман е заемал същата длъжност и на летище Севиля. Там е работил по големи проекти, каквито предстоят и в София. Бил е член на оперативния съвет на летището като е давал насоки за цялостната стратегия и ефективност на аеропорта. Отговарял е за изпълнението на проектите на летището за наземния и въздушния сектор, които са издигнали летище Севиля до едно от най-добрите в Европа.
Лионел Можи ще продължи да подкрепя проекта в частта инженеринг и управление на проекти и ще участва в подготвителната фаза на всички инженерни дейности.
Лионел Можи и екипът, докладвал му пряко до този момент, ще докладват директно на новия главен технически директор Емилио Гусман.
Оказа се, че в последно време се назначават повече директори, отколкото работници. Поредните рокади на по-ниските етажи са факт от края на февруари, а съкращенията продължават с пълна сила.
Освен с напускащите, чиито ръст продължава да расте в различните отдели и хората да изнемогват, в последните дни са направени и доста съкращения. Те касаят най-вече товарачите, които разтоварват и натоварват самолетите с багажите на пътниците. Някои са махнати без много обяснения, а други с различни договорки с ръководството, което е извивало ръцете на хората.
Куриозното е, че повечето от съкратените са и пред пенсионна възраст, което според служителите не е много коректно, но такива са реалностите. Един от основните доводи за намаляването на работниците е, че в скоро време полетите, обслужвани от летище "София" ще преминат към един от другите два наземни оператора и няма да има нужда от работна ръка.