Настя, Даяна, Влад и Ники - ДЕЦАТА МИЛИОНЕРИ ОТ YOUTUBE

Te получават между 75 000 и 300 хиляди долара за реклама на играчка в тяхно видео

Нещо за четене
21:40 - 04 Декември 2022
19003
Настя, Даяна, Влад и Ники - ДЕЦАТА МИЛИОНЕРИ ОТ YOUTUBE

Сигурно няма родител у нас на дете под 10 години, който да не гледал Настя или Даяна в YouTube. Симпатичните дечица показват завиден лукс, ненадминати умения, стаи с подаръци за рождени дни и удоволствия, които привличат всички техни фенове. Крайният резултат - милиони гледания в YouTube и популярност като най-големите световни звезди сред актьорите или спортистите.

Преди три години създатели на съдържание в YouTube, които се наричат Влад, Ники, Даяна и Настя, са приятели, обикалящи из Маями с 30-метрова яхта, празнувайки рожден ден. Днес те са вплетени в ожесточена конкуренция за надмощие в YouTube. А дори нямат 10 години, пише Wall Street Journal.

Децата са звезди от три канала в YouTube – „Vlad and Niki”, „Like Nastya” и „Kids Diana Show”. Това са трите най-популярни детски канала в YouTube с близо 300 млн. абонати. Сега те разширяват дейността си, насочвайки се към какво ли не – от стрийминг на предавания за маркови играчки до лицензионни сделки, всички на стойност десетки милиони долари.

„Тези деца, дошли от нищото, имат по-голямо влияние от Мики Маус“, коментира Еял Баумел, дългогодишен стратег, занимаващ се с развитието на личности в YouTube, включително на „Like Nastya”.

В трите канала видеоклиповете показват как децата се обличат като супергерои, пълзят по гигантски зеленчуци и се движат с моторизирани коли играчки. Майките и бащите пък са помощници.

Колкото по-голям успех постигат децата, толкова по-луксозни стават играчките и средата в клиповете. В едно видео Влад и Ники пренебрегват майка си и Range Rover-а, който тя е украсила с розови елементи, за да се повозят на червеното Ferrari на баща си. В друго видео от тази година „Kids Diana Show” поема на път, за да видим децата и родителите им на курорт на Малдивите, където те се качват на борда на жълта подводница.

Видеата включват много възклицания, аплодисменти и минимални диалози, което улеснява популяризирането им в YouTube.

„Децата чувстват, че Влад и Ники са техни приятели“, казва майка им Виктория Вашкетов. Влад и Ники са съответно на 9 и 7 години.

Производители на играчки плащат на младите звезди да играят с техните продукти. Хонорарите може да варират от 75 хил. долара до над 300 хил. долара, твърди източник, запознат с подобни сделки. Освен това някои от популярните в YouTube деца имат ексклузивни линии играчки, брандирани с техните имена и подобни. Така например има екшън фигурка на Влад с пелерина и малки фигури на цялото семейство на Даяна, които могат да бъдат закупени от магазините на големи американски търговци на дребно като Walmart и Targeт, както и в страни като Швеция и Монголия, казват представители на каналите.

Базираната в Шънджън, Китай, Zuru Toys е произвела специална линия играчки „Vlad and Niki”, след като е сключила партньорство със семейството през 2020 г. Съоснователят на компанията Ник Моубрей твърди, че е започнал бизнес с момчетата, защото те се харесват по целия свят.

Големи стрийминг услуги пускат видеата им в платформите си, включително HBO Max и Amazon.

„Можете да създадете глобален франчайз без голямо студио“, твърди Дан Уайнстийн, който представлява „Vlad and Niki” със своята компания Underscore Talent и е помогнал на други интернет сензации да преминат към традиционни медийни канали. „Наистина е невероятно“.

Да уцелиш точния момент

По времето, когато Влад, Ники, Даяна и Настя са малки, iPad-ите се превръщат в новите детегледачки, а видеоклиповете, показващи малки деца, които разопаковат нови играчки пред камера, завладяват детското съдържание в YouTube.

Сред младите хора, които започват да влияят на потребителското поведение, е Евън от EvanTubeHD, който създава клипове за играчки и игри, започва да пуска видеа с играчки Angry Birds, когато е петгодишен. Той се превръща в едно от първите деца в YouTube, които стават звезди в платформата.

Райън Каджи, често наричан малкия крал на YouTube, снима отзиви за популярни играчки като Thomas the Tank Engine и печели милиони. Те създават формула за видовете видеоклипове, които могат да съберат милиони гледания: дайте на сладко дете желана играчка от известна марка, заснемете го как си играе с нея и след това публикувайте.

Трите семейства разчитат именно на тази формула.

Родителите на Влад и Ники започват да правят видеа извън дома си в Москва. Сергей Вашкетов е мениджър на средно ниво в производител на храни, а Виктория – бивша гимнастичка. Ранните видеа, които са на руски, показват Влад и Ники да се наливат с Coca-Cola от бутилки и да лудуват с огромни торби бонбони M&M‘s и Skittles.

Настя, чието цяло име е Анастасия Раджинская, е от Краснодар, Русия. Нейните родители твърдят, че са започнали да публикуват видеа на дъщеря си в YouTube, за да показват уменията ѝ да говори, след като доктор погрешно я диагностицира с церебрална парализа и казва, че тя може никога да не проговори. Част от първите видеа на Настя показват как тя си играе с конструктори Lego и отваря мистериозно яйце на Disney.

Родителите на Даяна – Олена и Володимир Кидисюк – започват да снимат вкъщи в Киев, Украйна, насочвайки камерата си към дъщеря си и по-големия ѝ брат Рома, които си играят с популярни играчки като Peppa Pig, Hot Wheels и Play-Doh.

Всеки от трите канала започва скромно, показвайки видеа на обикновени локации като кухненска маса или в местен парк. Кадрите са заснети със смартфони и не включват почти никакъв монтаж.

След като видеата започват да привличат милиони гледания в YouTube, родителите виждат възможност да създадат бизнес около тях, ето защо започват да инвестират в създаването на по-лъскави клипове на по-екстравагантни места и с по-интересни играчи. Колкото по-популярно е едно видео, толкова повече алгоритъмът на YouTube препоръчва техните публикации на деца.

В крайна сметка семействата се местят от Украйна и Русия към по-слънчеви места като Дубай и Тайланд, което им позволява да снимат на открито през цялата година. Преди около четири години трите семейства се срещат в Маями и създават приятелство, твърди госпожа Вашкетов. Настя, която тогава има рожден ден, кани Влад, Ники и Даяна. През годините семействата са домакини на няколко други партита за рождени дни, които прекарват заедно, снимайки децата да си играят заедно, докато щастливото момче или момиче отваря планини от лъскави нови играчки. Клиповете а рождени дни също се представят много добре в YouTube, казва госпожа Вашкетов.                                                                                                                          

Пътуванията до увеселителни паркове и ваканциите също често се появяват във видеоклиповете. Трите семейства са снимали общи клипове от места като Тайланд, Италия, Хавай и Френските Алпи. Освен това са прекарали време заедно в Дубай, където две от семействата са живели за известен период.

Късметът и подбирането на точния момент са били особено важни. Но също толкова ключови са и анализите, казва Уайнстийн, който съветва създатели на дигитално съдържание като Вашкетови от повече от десетилетие.

YouTube помага на създателите да изграждат собствена аудитория като предлага инструменти, които могат да анализират как се представят техните видеа и да им помогне да планират съдържанието си. Това включва да знаеш какво търсят аудиториите в YouTube, други канали, които публиката гледа и други важни данни. По този начин създателите на съдържание могат да развият собствения си бранд и да тестват, променяйи всеки нюанс на представянето на канала, за да видят как могат да повлияят на зрителите, включително чрез цветовата схема, заглавията на видеоклиповете и други.

„Сергей и Виктория са ненаситни ученици що се отнася до YouTube и създаването на съдържание“, коментира Уейнстийн.

Днес семействата имат екипи от хора, които работят зад кулисите. „Vlad and Niki” има снимачен екип от петима души, включително съгледвачи на локации, оператори и хора, които помагат за осигуряване на реквизит. Освен това работят с хора, които превеждат видеата им за чуждоезичните им канали, с екип за проектиране на мобилни игри и асистент, който помага за управлението на акаунтите им в социалните мрежи.

Децата са подписали договор с pocket.watch – компания, която помага на деца и семейства, които правят клипове за YouTube, да изграждат франчайзи около своите канали, включително чрез опции за създаване на мърчъндайз, предлагане на потребителски продукти, мобилни игри, разработката и лицензирането на допълнително съдържание. Pocket.watch представлява повече от 30 деца и семейства, включително Раян Каджи.

Холивудските студиа също проявяват интерес.

Екипът на Настя разработва анимационен филм с продуцентската компания на Уил Смит – Westbrook. Netflix проявява интерес към сериала, а в момента текат преговори, казва източник, запознат с въпроса.

HBO Max е похарчила седемцифрена сума за лицензирането на съдържание на „Vlad and Niki” в услугата си, посочва друг източник, според когото компанията обмисля да застане зад два сериала, включително анимационен, които са базирани на двете момчета.

Netflix и HBO Max не са отговорили на запитванията за коментар по темата.

Даяна и Рома участваха в промоционален видеоклип за скорошния филм на Paramount „Пес Патрул“ и в един момент тяхно съдържание беше налично както в Amazon Prime, така и в Roku. Братът и сестрата освен това имат анимационен сериал в YouTube, който включва алтер егото на Даяна – Принцесата на игрите, който се бори с нейния враг Борис – Баронът на скуката.

Конкуренция

Предвид тези доходоносни сделки конкуренцията между каналите се засилва през годините, карайки семействата да се отдалечат едно от друго, споделят източници, близки до тях.

Съревнованието е особено силно между Даяна и Настя, които се гледат предимно от момичета. В момента Настя има 102 млн. абонати, докато Даяна има 104 млн. Понякога дори има битки между мърчъндайз партньори, които се борят за неща като ключово място по рафтовете в големите търговски вериги, коментира източник.

Майката на Влад и Ники твърди, че понякога проверява колко добре се представят видеата на Настя и Даяна. Но Виктория Вашкетов омаловажава конкуренцията: „Всички ние се разбираме като родители, а децата обичат да си играят заедно“.

Семействата споделят и назряваща дилема. Скоро децата им ще се превърнат в юноши, които вероятно ще са прекалено големи, за да правят видеа за малките.

Влад вече гледа в бъдещето, посочвайки, че си мечтае да последва стъпките на друга звезда от YouTube – MrBeast, който редовно създава състезания и сложни предизвикателства, които публикува в личния си канал. Освен това Уейнстийн  вижда бъдеще на Влад и брат му в музикалния бизнес, като наема продуценти и автори на песни, които са работили с Джъстин Бийбър и Селена Гомес, за да им помогне да пуснат собствени песни.

Засега Вашкетови се наслаждават на живота си в покрайнините на Маями – нещо, което помага на момчетата да ходят постоянно на училище, посочват родителите. Наскоро те са купили имение с осем спални за 12,5 млн. долара в лъскавия град Голдън Бийч.

Вашкетови казват, че децата им могат да спрат да правят видеоклипове, когато пожелаят.

„Вдъхновението ни наистина идва от интереса на Влад и Ники“, коментира Сергей. „Ако се опитаме да направим нещо, което не обичат, то не изглежда автентично“.

Когато Влад порасне, неговият 3-годишен брат Кристиан може да застъпи. Вашкетов казва, че макар Кристиан вече да се е появявал в няколко видеа, няма планове детето да развива собствен канал. Това важи и за момиченцето, което се е родило в семейството през септември.