Няма алуминий, „Порше“ понижи прогнозата за приходите си

Очаква се проблемите при доставките да продължат няколко седмици

Новини
13:44 - 23 Юли 2024
2212
Няма алуминий, „Порше“ понижи прогнозата за приходите си

Германският производител на луксозни спортни автомобили "Порше" (Porsche) неочаквано понижи прогнозата за годишните си приходи поради понесени щети от наводнение при доставчик на алуминий, предаде ДПА.

Базираната в Щутгарт компания съобщи днес, че вече очаква приходи между 39 и 40 милиарда евро (42,4 милиарда - 43,5 милиарда долара). Преди това ръководството на "Порше", ръководено от главния изпълнителен директор Оливър Блуме, планираше приходи между 40 и 42 милиарда евро за текущата година.

Според докладите, наводняването на производствено съоръжение на голям европейски доставчик на алуминий

в момента причинява значителни затруднения в доставките.

"Частите на каросерията, изработени от алуминий, които се използват във всички серии автомобили на компанията, са засегнати", обяви дъщерното дружество на "Фолксваген" (Volkswagen).

Въпреки предприетите контрамерки, очевидно е, че предстоящият недостиг на доставки ще повлияе на производството.

"Очаква се те (проблемите при доставките) да продължат няколко седмици и е

възможно да доведат до спиране на производството на отделни или няколко серии превозни средства",

се казва в съобщението.

Има опасност закъсненията в производството и доставките на превозни средства да останат неразрешени през цялата финансова година.

Вследствие на това "Порше" преразглежда и прогнозата си за своя оперативен марж.

Сега се очаква цифрата да бъде между 14 и 15 на сто, докато преди това автомобилната компания се стремеше към марж между 15 и 17 на сто.

Корпорацията вече беше поставила предпазливи цели за тази година, отчасти поради няколко промени в модела, които водят до високи първоначални разходи.

Германският производител планира да публикува данни за първите шест месеца на годината утре.

Досега анализаторите предполагаха, че "Порше" може да изпълни целите си за 2024 г., въпреки настоящите проблеми на важния за компанията китайски пазар.

Вече е известно, че германският концерн е продал по-малко коли през първата половина на годината, особено в Китай, където продажбите са спаднали с една трета.