Обединените "Пежо" и "Фиат Крайслер" ще правят само електрически коли към 2025 г.
В момента се реорганизират дейностите в няколко завода на компанията
Stellantis, новата мегакомпания в автомобилния свят, обединяваща производителя на Peugeot PSA и Fiat Chrysler, обяви, че всичките ѝ нови модели към 2025 г. ще бъдат или хибриди, или изцяло електрически, предаде autoblog.com.
Така те засилват конкуренцията си с Volvo, които по-рано тази седмица оповестиха, че ще произвеждат само електрически превозни средства към 2030 г., както и с другите водещи европейски производители като Volkswagen и Renault-Nissan, които също планират сходен ход около 2025 г.
Stellantis обаче в момента е засегната от дефицита на чипове, което важи и за почти всички останали компании от отрасъла, може би с изключение на Hyundai.
Същевременно гигантът, който със своите 14 бранда, включително Opel, Jeep, Ram и Maserati е четвъртият най-голям автомобилен производител в света, ще трябва да ореже разходите и да се стреми към по-висок марж на печалбата.
До края на тази година Stellantis ще пусне три нови модела Jeep в Северна Америка, които по принцип носят добър марж на гиганта, който реализира марж от 5,3% през миналата година и се цели към 5,5-7,5% през тази, след като комбинираните приходи преди лихви и данъци за 2020 г. възлизаха на 7,1 млрд. евро, общата ликвидност беше 57,4 млрд. евро, а паричните потоци - 3,3 млрд. евро.
Освен това планът е до края на годината да се постигнат синергии, т.е. икономии, в размер на 5 млрд. евро благодарение на обединението. За момента те реорганизират дейностите в няколко завода на компанията, макар че ръководството обеща да не затваря производствени мощности, въпреки кризата, пише money.bg.
Все пак от компанията изтъкват, че сливането не е подтикнато от кризата от нуждата за орязване на разходите.
"Това не беше кризисно обединение", каза главният ѝ изпълнителен директор Карлос Таварес. "Това е сливане, което ще разкрие нови възможности за една стабилна компания с талантливи хора, които не искат да са притиснати в ъгъла от историческото наследство или от статуса на автомобилен динозавър."
Самият Таварес, който преди сливането оглавяваше PSA, вече има опит в успешните синергии, след като на предишната си позиция продоби Opel/Vauxhall и постигна понижаване на разходите - стратегия, която инвеститорите разчитат, че ще може да повтори.