Онлайн измами заляха Кипър
161% увеличение на жалбите на потребителите отчитат местните власти
Асоциацията на потребителите в Кипър отчита значително увеличение на жалбите за нарушения, нелоялни практики и онлайн измами на пазара. Данните се отнасят за миналата година, а за тази асоциацията обещава по-интензивно наблюдение и контрол, предава БНР.
Над 2100 сигнали са подали купувачите в Кипър писмено или по телефона до Кипърската асоциация на потребителите през 2023 г. Броят им е с 45% повече в сравнение с 2022-ра, но в някои категории се наблюдава огромен скок.
Най-много – със 166%, нарастват оплакванията, свързани с политиката на магазините за връщане на закупени стоки. Според асоциацията това е един от най-сериозните проблеми в сезона на разпродажбите, който започна в Кипър след новогодишните празници.
Увеличение със 161% се отбелязва при жалбите за измами чрез електронна поща и електронни съобщения с използването на името на различни фирми.
Със 148% повече са сигналите за повишени цени на стоките, неотбелязване на намаленията, разлики в цените на рафта и на касата.
От асоциацията заявиха, че през тази година тя ще засили действията си за решаване на потребителски спорове чрез споразумения за медиация, каквито вече са сключени с 62 фирми за търговия на дребно.