От БДЖ отчитат значителен ръст на пътуванията за великденските празници

80 000 билета са продадени през периода от 21 до 25 април

Новини
14:36 - 27 Април 2022
1126
От БДЖ отчитат значителен ръст на пътуванията за великденските празници

В празничните дни около Великден имаше значително увеличение на пътниците на БДЖ, съобщиха от железопътния превозвач. Въпреки осигурените над 10 400 допълнителни места през периода от 20 до 27 април, интересът към пътуване с влак принуди "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД да реагира на момента с осигуряването на още допълнителни вагони за определени влакове.

Общо над 80 000 са продадените билети за пътуване с влак през периода от 21 до 25 април, като едва 15% от тях са закупени предварително, което затруднява планирането на железопътния превозвач за осигуряване на допълнителни места.
 
Общо 8 влака са пътували с допълнително увеличаване на композициите си, въпреки предварително планираните допълнителни места за тях. Най-голямата необходимост от още вагони са имали влаковете по направлението от Варна за София на 25 април. Сутрешният бърз влак от Варна за София, който заминава в 7:30 ч. с един допълнителен вагон,

поради многото желаещи да пътуват се наложи да бъде увеличен с още два вагона от Варна, а впоследствие бяха добавени и по още един вагон - на гара Горна Оряховица и на гара Мездра. 

Поради значителното увеличение на пътуващите, неравномерното им разпределение във влаковете, които се движат в съответните направления и въпреки допълнително осигурените места и оперативно добавените още вагони, бяха създадени организационни проблеми и се допуснаха композиции с правостоящи пътници. 

По отношение на запазените места във влаковете е необходимо да се има предвид, че системата за билети е централизирана и при закупуването на място, то се блокира и не е възможно да бъде продадено отново. При създаването на организация с осигуряване на допълнителни вагони, обаче, е възможно номерата на местата във вагоните да не съответстват на издадените запазени места по схемата от системата за билети. В такива случаи, когато клиентът не успява да намери своето място, е необходимо да се обърне за съдействие към превозния персонал във влака. 

От БДЖ се извиняват на своите клиенти за създаденото им неудобство и ще положат необходимите усилия да не се допускат подобни ситуации в бъдеще. Железопътният превозвач напомня, че за гарантиране на комфортно пътуване е необходимо пътниците да закупят предварително билети за своето пътуване, като си доплатят и запазено място, чиято цена е 0,50 лв.