Пътуваме 27 мин. до работа и висим по спирките 3 минути? Столичани не са съгласни

Хората негодуват, че вечер чакат по 30 минути градски транспорт, а до офисите пътуват понякога и час

Новини
13:02 - 19 Април 2019
1556
Пътуваме 27 мин. до работа и висим по спирките 3 минути? Столичани не са съгласни

Времето за пътуване до работа на столичани трае средно 27 минути, изчисли изследване на екипа на общинската инициатива „Визия за София”. 80% от придвижванията с градски транспорт в София са с продължителност между 22 и 32 минути, сочи анализът. Хората чакат по спирките между 1,6 и 3,4 минути. Всички придвижвания с градски транспорт в столицата са с продължителност в интервал 22 - 56 минути. 80% от средното време за ходене отнемат между 9 и 13 минути. Тези изводи предложиха експертите, с които обаче хиляди столичани не се съгласиха. И питат защо при тези оптимални цифри градският транспорт в столицата е постоянно претъпкан. 

Въпросният анализ изследва достъпността, която мрежата на градския транспорт предоставя до зоните с голяма концентрация на офиси и работни места. Тя се оценява по 2 показателя - време на пътуване и директност, измерена в брой на прекачвания в едно пътуване.

В същото време столичани постоянно се оплакват, че трафикът в града е чудовищен в активните часове на деня и пътуването до работа от крайна до крайна точка в столицата отнема повече от 1 час. Понякога се налага висене по спирките по 20 минути заради закъснели тролеи и автобуси, а след 20 часа транспортът в столицата буквално замира. Вечер в София можеш да си отвисиш по 30 минути по спирките.”, ядосват се хората, които се прибират по-късно от работа.   

Според общинското изследване времето за пътуване от и до работното място се разпределя така: 68% от продължителността на едно придвижване са возене в градския транспорт, 26% - ходене до и между спирки, когато се налага прекачване, и 6% от времето са чакане на спирки.

От екипа на “Визия за София” препоръчват и начини за оптимизиране на времето на пътуване. Едно от предложенията е да се увеличи средната скорост на движението и да се намалят интервалите. По-високата скорост  на градския транспорт може да се постигне с обособяване на самостоятелни трасета за движение, приоритет при преминаване през кръстовища, бус ленти, обща е-система за таксуване за всички видове наземен и подземен транспорт и др.

Изследването проследява и достъпа от спирките до зоните с концентрация на офиси и работни места в столицата.

Определени са 78 такива зони, за които е установено, че се обслужват от 400 спирки на градския транспорт, и е оценена достъпността до тях според показателите време и директност. Според получените данни достъпността до 88% от спирките е определена като “средна”, “добра”, “много добра” и “отлична”. А “слабо” и “лошо” обслужване по отношение на достъпността получават 12% от спирките.