По-лесно е да се разведеш , отколкото да скъсаш с мобилния оператор
Нелоялните търговски практики на телекомите обвързват клиентите си със скрити клаузи

Мобилните оператори всячески се опитват да възпрепятстват прекратяването на договори по искане на абонатите. Дори човек да си плати неустойката от три месечни вноски, пак не е сигурно, че ще се раздели с оператора, пише СЕГА.
Това става ясно от съдебните дела, които телекомите са готови да водят с години.
Върховният административен съд (ВАС) е потвърдил тези дни решение на Софийския административен съд (АССГ) да отхвърли жалба на "Йетел България" (Yettel) срещу Комисията за защита на потребителите. Председателят на КЗП е издал заповед, с която забранява на телекома да възпрепятства правото на потребителите да прекратят договорите си. Оказва се, че въпросният мобилен оператор не отразява в своята система подадените заявления за отказ от услуги дори когато са заплатени всички парични задължения, включително и неустойките за предсрочно прекратяване.
Върховните магистрати приемат мотивите на КЗП и АССГ, че това е нелоялна търговска практика, която противоречи на изискването за добросъвестност и професионална компетентност.
В случая става въпрос за съзнателно недобросъвестно поведение на служител на дружеството, който е приел заявление на потребител, подписал го е и е взел 150 лв. неустойка за прекратяване на договора. Въпреки че заявлението е било внесено, то не е било регистрирано и приетата от служителя сума от 150 лв. не е била отразена като платена по абонатната сметка на потребителя.
Случаят е още от април 2023 г., но "Йетел България" вместо да признае грешката и да коригира поведението си, води дела в продължение на две години. Решението на ВАС е окончателно и не подлежи на обжалване.
Наскоро КЗП информира и за друг скандален случай отпреди два месеца с починал абонат на Yettel. Неговите наследници са били подведени от служители на компанията да платят петкратно по-висока сума, отколкото е било действителното задължение на починалия. От тях е поискано да заплатят 312.43 лв., но след проверка на КЗП е установено, че реалното задължение по договора е с 252 лв. по-малко. Не по-малко скандално е, че операторът е начислил неустойка за предсрочно прекратяване на договора на починалия абонат.