Половин милиард куриерски пратки върнати в Германия за година
От 1,3 милиарда върнати артикула 91% са дрехи или обувки
Една от всеки четири пратки от онлайн покупки в Германия е била върната през миналата година. Оценката е за 530 милиона върнати пратки с 1,3 милиарда артикула.
Връщането на стоки е част от защитата на потребителите. От друга страна тази политика нови високи разходи за продавачите, както и голям въглероден отпечатък, пише ecommerce news.
Европейски шампион по връщане на колети
"Германия е европейския шампион по връщане на пратки", казват икономисти от University of Bamberg. Те интервюират 411 мениджъри на европейски търговци на дребно с онлайн оборот от около 60 милиона евро. Освен това те оценяват и данни от асоциации за електронна търговия, поръчки по пощата, експресна доставка и подобни услуги, пише money.bg.
Връщането на продукти е лесно
През 2021 г. общите поръчки на германците на онлайн стоки са на стойност 99 милиарда евро. От 1,3 милиарда артикула, които са върнати, 91% са дрехи или обувки. Според изследването само един на всеки десет германски онлайн магазина начислява такси за връщане. Това е значително по-ниска сума, отколкото в останалата част на Европа, където всеки втори магазин взима такса. Това е една от причините да се връщат толкова много поръчки.
Големият период, в който артикулите могат да бъдат върнати, е другата причина, поради германците се възползва от връщането.
Рециклиране на върнати стоки
Средните разходи за транспорт и обработка на връщане на пратка са 6,95 евро. Германските онлайн търговци имат политика за рециклиране на върнати стоки. Делът на изхвърлените стоки в Германия е по-нисък, отколкото в останалата част на Европа, което прави разходите за връщане по-ниски, отколкото при конкуренцията. Това води до конкурентно предимство за електронната търговия в Германия.
Въглероден отпечатък
Докато доставчиците често се опитват да сведат до минимум своя въглероден отпечатък, германската индустрия за електронна търговия полага не полага толкова усилия, за да намали екологичния отпечатък. По-малко от 5% заявяват, че тяхната компания следи въглеродния си отпечатък, според проучването.