При фалит на “Лафка” се отваря забравен проблем на Пловдив

Концесията на 314 спирки се държи от фирмата „Елиза 1999", чиито активи са собственост на веригата

Новини
20:06 - 22 Февруари 2020
7737
При фалит на “Лафка” се отваря забравен проблем на Пловдив

Поддръжката на 314 спирки на територията на Пловдив може да се окажат на плещите на градската администрация, ако „Лафка“ обяви фалит. Все по-усилено се говори, че дружеството до дни ще бъде обявено в несъстоятелност. 

Проверка на TrafficNews показа, че част от обектите под тепетата днес не са отворили врати, а някои работят, но без вестници и вече забранените лотарийни игри.

Ако компанията обяви фалит, то концесията на спирките в Пловдив може да пропадне. Концесионер на 314 спирки под тепетата е фирмата "Елиза 1999". Фирмата бе закупена преди години от „Лафка Маркет“.

Първата концесия в Пловдив бе подписана през 2003 година. Тогава градските власти и пловдивчани чакаха с години концесионерът да изпълни своето инвестиционно намерение. През това време спирките в Пловдив бяха  разбити и в доста неугледен вид. 

Фирмата "Елиза 1999" бе купена от „Лафка Маркет“ през 2012, като на следващата година бе подписан анекс с Община Пловдив, който удължи договора за 20 години. Ангажиментът бе да се поставят 314 заслона и те да се поддържат, като срещу това от компанията ще плаща 71 000 евро годишно и ще имат право да сложат до 90 павилиона.

През септември 2019-а Общинският съвет в Пловдив прие и допълнителното споразумение, с което концесионерът заяви, че е изпълнил своята инвестиционна програма в размер на 5,8 млн. лева, включително и таксите.

Ако концесията се развали, то Община Пловдив сама ще трябва да поддържа и слага нови спирки по транспортната схема. Другият вариант е да се обяви нова концесия за стопанисването на заслоните.