При ПТП: 1 труп за година в Осло! 41 за седем месеца в София

Най-опасните държави в ЕС са България и Румъния - 90 смъртни случая на 1 милион души

Общество
11:20 - 05 Януари 2020
3929
При ПТП: 1 труп за година в Осло! 41 за седем месеца в София

Само един човек е загинал по пътищата на столицата на Норвегия, Осло, през изминалата 2019 година.

На този фон статистиката за България е трагична - за първите 7 месеца на 2019 година в столицата са загинали 41 души, в Пловдив - 34, а във Варна - 29. Общо на територията на страната за същия период са станали 3564 катастрофи с 318 загинали и 4505 ранени.

Въпреки добрите новини от Норвегия, извън Осло повече хора са убити на пътя - 110 души, в сравнение с 2018 г., когато загиват 108 души.

Според местните медии 2017 г. е втората най-безопасна година, когато трима души са убити при пътни инциденти в Осло. През последните 50 години столицата на Норвегия отчита драстичен спад на катастрофите по пътищата си през последните 50 години. През 1975 г. загиналите са 41 души.

Също така през 2017 година Норвегия отбелязва и най-ниският брой хора, загинали на пътя в Европа - 20 смъртни случая на 1 милион души.

За сравнение - в Лондон само до началото на декември 2019 г. в пътни инциденти са си отишли 126 души.

През 2018 година техният брой е бил 22. Въпреки това Великобритания се счита за една от най-безопасните страни за шофиране в Европа, тъй като има по-малко от 30 смъртни случая на 1 милион жители.

Според Independent най-опасните държави в ЕС остават България и Румъния, които имат средно повече от 90 смъртни случая на 1 милион души.

Успехът на Норвегия е в следствие на план Vision Zero, който страната въвежда през 2002 година. Той се грижи за транспортната система в страната и нейната сигурност, за да няма загинали или тежко ранени при пътни инциденти.

За да постигне това, Норвегия намалява ограничението за скоростта по пътищата си и насърчава закупуването на големи и здрави коли, с висока оценка при краш тестовете.

В столицата Осло също бе въведено ограничение на движението на автомобили в центъра, а велоалеите бяха преработени така, че да са възможно най-безопасни за велосипедистите.

Очаква се Vision Zero да бъде приета от всички държави членки на ЕС.