Промени в Закона забраняват подвеждащите послания в онлайн търговията
Въвеждат се санкции за неверни отзиви от други потребители
Тази седмица Министерският съвет прие предложение за промени в Закона за защита на потребителите. Законопроектът допълва критериите, по които Комисията за защита на потребителите извършва преценка кога дадена търговска практика е нелоялна.
Това ще доведе до подобряване на прилагането на действащото законодателство и е съобразен изцяло с правото на Европейския съюз, считат от КЗП. Ако бъдат приети от Народното събрание, текстовете ще
възпрепятстват онлайн търговците да публикуват подвеждаща или фалшива информация за продаваните от тях стоки, например с неверни отзиви от други потребители, изтъкват от комисията.
"Посланията, които се отправят, трябва да са автентични", е казал председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в студиото на телевизия Bulgaria ON AIR. Доставчиците на онлайн платформи за електронна търговия също ще трябва да са по-отговорни към потока на информация.
От тях ще се изисква да представят критериите, по които се осъществява класирането на информацията в търсачките на интернет магазините, както и дали третите лица, предлагащи стоки и услуги в платформите за пазаруване, са търговци или не. Промените в Закона за защита потребителите предвиждат и сериозни санкции за нарушителите, особено при т. нар. трансгранични нарушения, допълват от КЗП.