"Български пощи" е с годишна загуба от 13 млн. лева

Правителството планира модернизация на клоновете

Икономика
15:18 - 14 Февруари 2022
2424
"Български пощи" е с годишна загуба от 13 млн. лева

Визията за "Български пощи" е превръщането ѝ в "едно гише", като по този начин се предлагат административни услуги в клоновете на дружеството. Целта е жители на по-малки градове и села да няма нужда да пътуват до областен център. Така ще бъде спестено тяхното време и средства, а ще се спомогне и за запазване на околната среда, като се намалят вредните изпарения от пътуване с автомобил.

Това е записано в отговор на вицепремиера по ефективно управление Калина Константинова на писмен въпрос от двама депутати от ДПС - Ахмед Ахмедов и Халил Летифов.

Според отговора "Български пощи" е изключително важен, но системно занемаряван държавен капитал. Дружеството притежава най-широката мрежа от представителства в цялата страна с 2973 станции. От тях 633 се намират в градовете, а 2340 са в селата.

"На фона на тази картина "Български пощи" не само не предоставя конкурентна услуга, а точно обратното - бележи загуба всяка година и прогресивно губи пазарен дял. Докато пазарът на пощенски и куриерски услуги расте от 571 млн. лева през 2018 г. до 678 млн. лева през 2020,

"Български пощи" реализира загуба 13 млн. лева по предварителни данни за 2021 г. и прогресивно губи пазарен дял до 7,5% за 2020 г.", е записано в отговора.

Според проектобюджета, гласуван на първо четене в парламента, за "Български пощи" са предвидени 89,8 млн. лева през 2022 г. Стратегическа цел е осигуряване на устойчиво развитие на националния пощенски сектор, чрез създаване на условия за функциониране на икономически стабилен пазар на пощенски услуги и предоставяне на съвременни, ефективни и качествени пощенски услуги за обществото в съответствие с европейските и световните изисквания.