"Дачия" влезе в Топ 3 по продажби към частни клиенти в Европа
Пазарният дял на марката на континента се увеличава на 3,5%
Румънската марка "Дачия" расте с 3% през 2021 г., а продажбите достигат 537 095 единици на пазар, белязан от пандемията и кризата с електронните компоненти. Пазарният дял на марката в Европа се увеличава с 0,1 пункта, на 3,5%.
По отношение на продажби към частни клиенти "Дачия" миналата година достига рекорден пазарен дял от 6,2% и съответно влиза челната тройка в Европа за първи път, пише auto-press.net.
Този резултат се дължи на успешните нови поколения на Sandero (над 226 000 продадени бройки) и Duster (повече от 186 000 бройки). Sandero остава най-продаваният модел към частни клиенти в Европа, както всяка година от 2017, а Duster е най-продаваният SUV към частни клиенти в Европа от 2018 г.насам.
В някои държави Sandero е и най-продаваният автомобил във всички клиентски канали, което го прави вторият най-продаван автомобил в Европа.
С продажби, стартирали през март м.г., моделът Spring (27 876 продадени бройки) е вече лидер на пазара на електрически автомобили. За само девет месеца поръчките на модела достигат 46 000 бройки.
Атрактивността на "Дачия" е призната както от нови, така и от лоялни клиенти с ръст в продажбите и сред двете групи. Тази тенденция ще продължи и през 2022 г. с разширяването на продуктовата гама и лансирането на новия Jogger.
"Дачия" е лидер по продажби към частни клиенти във Франция и Румъния и в топ 5 на други 9 европейски пазара (Италия, Испания, Португалия, Белгия, Австрия, Полша, Чехия, Словакия, Унгария и Хърватия). В Германия марката влиза в топ 10, а в Мароко запазва лидерството си.