"Фантомът на операта" покорява отново Музикалния театър

Магичният спектакъл за маскирания гений и неговата битка срещу посредствеността ще развълнува зрителите в края на април

Култура
08:51 - 21 Април 2023
4709
"Фантомът на операта" покорява отново Музикалния театър

Тайнствен лабиринт под Парижката опера, един мистичен герой и една изгаряща любов. Историята на “Фантомът на операта” няма как да не ви развълнува и да не докосне сърцето ви. Тя ще ви накара дори да се просълзите, съчувствайки на героите, които се борят за любов и справедливост. 

Красивият мюзикъл за маскирания гений се връща отново в афиша на Музикалния театър в София в края на април, макар че шедьовърът на композитора Андрю Лойд Уебър наскоро слезе от сцената в Бродуей след 35 години.

В това чудно, призрачно вълнуващо изживяване зрителите ще разберат кой взима превес във вечната битка между таланта и посредствеността. Нео-готическата история “Фантомът на операта” ще се играе на 28 и 29 април от 19:00 ч. и на 30 април от 17:00 ч. в Музикалния театър.

Тази трагичен, но красив любовен трилър, съчетан с дълбока философска дилема, завладява сърцата на милиони по света. Световноизвестният мюзикъл всъщност води началото си от готическия роман на Гастон Льору, издаден за пръв път през 1910 г. Творбата му е вдъхновена и написана по мотиви на романа “Трилби” на също небезизвестния писател и художник по онова време - Жорж дю Морие.

Владимир Михайлов и Християна Лоизу като Фантома и неговата дама на сърцето - Кристин Дае

Ако искате да разбулите тайните на мистериозния Ангел на музиката, който всява страх и ужас в Парижката опера заради любовта си към красивата и даровита певица Кристин Дае, посетете Музикалния театър, за да се насладите на шеметната музика на сър Андрю Лойд Уебър и на стиховете на Чарлз Харт. Автори на либретото са Ричард Стилгоу и Андрю Лойд Уебър.

Крал Чарлз III поздравява композитора Андрю Лойд Уебър

В ролята на Фантома се сменят харизматичният актьор и рокаджия Владимир Михайлов и един от водещите солисти на Музикалния театър Владимир Грудков, на Кристин Дае - талантливите певици Християна Лоизу и Теменужка Трифонова, а в образа на Раул, Виконт дьо Шани се ще видим даровитите Денко Проданов и Александър Панайотов.

Владимир Михайлов и Християна Лоизу ще си партнират на 28 и 29 април, а Владимир Грудков и Теменужка Трифонова ще бъдат на сцената на 30 април. Чувствените дуети на Фантома и неговата муза са изключително предизвикателство в актьорски и музикален план и са емблематични както за творчеството на сър Андрю Лойд Уебър, така и за историята на мюзикълите.

В останалите роли са Христо Сарафов, Тодор Велков, Николай Борисов, Румен Григоров, Калина Ангелова, Людмила Козарева, Деница Шопова, Илона Иванова, Десислава Николова, Зорница Дамянова, Исидора Молес, Катерина Тупарова, Марияна Арсенова, Георги Ханджиев, Лъчезар Лазаров, Александър Василев, Кръстан Кръстанов, Лъчезар Лазаров, Грозданка Филипова, Румен Григоров, Явор Радованов, Николай Димов, Сердикий Попов, Иван Христов Иван Александров, Алексей Римша и Никола Кабрузов. Участват хор, балет и оркестър на Музикалния театър.

Режисьор на спектакъла е акад. Пламен Карталов. Диригент е Юли Дамянов. Сценографията е дело на сърбина Миодраг Табачки, Иван Савов и Пеньо Пирозов. Художници на костюмите са Цветанка Петкова – Стойнова и Иван Савов, хореограф е Татяна Янева.

"Фантомът на операта" е най-скъпата постановка на Музикалния театър. За творбата са платени най-скъпите авторски права в историята на театъра и са инвестирани допълнителни средства в мащабна сценография, озвучителната и осветителната техники и в изработването на близо 400 оригинални костюми.

Това е и най-сложният спектакъл на театъра до момента като декори и впечатляващи визуални ефекти. За мистериите и специалните ефекти се използва професионалната помощ на илюзионисти и каскадьори.

Премиерата на сцената на Музикалния театър и за първи път в България бе на 25 януари 2019 г. През 2021 г. обичаният мюзикъл на столичната трупа за първи път излезе на открита сцена и се игра на два пъти в Античния театър в Пловдив, като отново предизвика фурор с талантливата игра на артистите и специалните визуални ефекти.

Приковаващият дъха спектакъл "Фантомът на операта" се радва на рекордна посещаемост у нас и на рекордни приходи. Билетите за постановката свършват бързо, но все още има останали билети за трите дати през април.

Христо Сарафов и Николай Борисов играят собственици на мистичната Парижка опера

Декорът на „Фантомът на операта” се монтира в продължение на два дни. Най-голямото предизвикателство е тежката над два тона метална конструкция, която се извисява на височина шест метра над сцената. Тя онагледява парижката опера „Попюлер”, където се развива действието в мрачната готическа история за неразбрания гений и неговата любима.

Младото сопрано Кристин става обект на дълбоките чувства на мистичен герой, обитаващ таен лабиринт под същата сграда.

Скритият зад маска гений живее в пълна изолация от света и невидимо ръководи живота в парижката музикална обител. Вечната битка между талант и посредственост става основна нишка в тази дълбока и „призрачно“ въздействаща.

Не е пресилено да се каже, че вълнуващата любовно-криминална история, съчетана с великолепната музика на Уебър, превръща “Фантомът на операта” в шедьовър.

Едни от най-забележителните песни в мюзикъла са “Мисли за мен” – арията, която превръща Кристин Дае от обикновена хористка в звездното сопрано на Парижката опера, ”Ангелът на музиката” – чувственият дует между Фантома и неговата муза Кристин, “Фантомът от операта” – песента, с която призрачният гений съблазнява младата певица и я убеждава да дойде в леговището му в подземията на операта, “Всичко, което искам от теб” – романтичната серенада на Раул към любимата му Кристин, “Няма връщане назад” – пламенният дует между младата певица и Фантома.

Един от най-забележителните детайли, който е от изключително значение и за самата история, е полилеят, украсяващ сводестия таван на операта.

В сюблимния момент на мюзикъла, разяреният Фантом запраща полилея върху публиката отдолу, подпалвайки цялата Опера.

Денко Проданов като Раул, Виконт дьо Шани 

Какъв би бил Фантомът на операта без любовта, която никога не умира. Това ще разберат пък зрителите в началото на юни, когато предстои премиерата на дългоочакваната втора част на мюзикъла на Андрю Лойд Уебър с романтичното заглавие “Любовта никога не умира”. Както Lupa.bg вече писа действието там се развива десет години по-късно в Ню Йорк. Ще успее ли Фантома да си върне своята голяма любов Кристин, ще се разбере на 1, 2, 3 и 4 юни, когато са премиерните постановки.