"Форд" спря колите за Китай

Компанията Ford Motor е спряла доставките на няколко скъпи пикапа и спортни автомобила, произведени в Мичиган и Кентъки, към Китай, след като митата рязко са се увеличили в резултат на търговската война между Китай и президента на САЩ Доналд Тръмп.
Ходът бе потвърден на 18 април от двама души, запознати със ситуацията. Те пожелаха анонимност, тъй като не са упълномощени да разкриват информацията публично. Според тях Ford е спряла тази седмица доставките за Китай на следните модели: пикапите F-150 Raptor, спортните автомобили Mustang и SUV моделите Bronco, произведени в Мичиган, както и луксозните Lincoln Navigator, произведени в Кентъки, пише Detroit Free Press.
Тръмп е наложил мита върху китайски стоки, които сега надвишават 145%. В отговор, Китай е повишил митата върху внасяни автомобили до 150%, казват източниците. Ford продава F-150 Raptor в Китай за близо 100 000 долара, така че компанията би платила сериозен данък, за да го внесе.
Новината бе съобщена първо от Wall Street Journal, но говорителката на Ford Джес Енок отказа коментар относно конкретни промени в износа. В имейл до Free Press тя заяви: „Ние адаптирахме износа от САЩ за Китай с оглед на настоящите мита."
Енок също каза, че Ford продължава да доставя в САЩ модела Lincoln Nautilus, който се произвежда в Китай.
Източниците добавят, че Ford все още изпраща в Китай двигател, произвеждан в Лима, Охайо — 3.0-литров двигател, използван в автомобили, произведени в Китай. Компанията, базирана в Диърборн, също продължава да изнася за Китай 10-степенна автоматична скоростна кутия, произведена в Ливония.
Износът на Ford за Китай, започнал преди около десетилетие, представлява малка, но доходоносна част от бизнеса. Китайският клон на Ford е донесъл 900 милиона долара печалба преди лихви и данъци миналата година, включително от изнесени автомобили, каза по-рано тази седмица заместник-председателят Джон Лоулър.
Според Journal, Ford е изнесла около 5 500 автомобила от моделите Bronco, F-150, Mustang и Navigator за Китай миналата година. Това е под средногодишните над 20 000 автомобила, изнасяни за Китай през последното десетилетие.