"Гугъл" ще ограничава следенето на потребителите на "Андроид"
Практиката ще ускори края на рекламните практики на "Фейсбук" и други компании
След като "Епъл" въведе строги ограничения, които не позволяват на "Фейсбук" да следи поведението на потребителите в различните приложения на мобилните телефони, сега "Гугъл" ще направи сходни промени в "Андроид", предава The Wall Street Journal.
Резултатът от действията на "Епъл" спомогнаха за историческия срив в пазарната капитализация на "Мета", която притежава "Фейсбук" — $230 млрд. бяха изтрити за ден след по-слаби от очакваните резултати.
Компанията изчисли, че ще изгуби $10 млрд. продажби тази година, тъй като няма да може да следи потребителите на iPhone и iPad.
Така посоката вече е ясна, а плановете на "Гугъл" явно ще ускорят края на рекламните практики от последното десетилетие, в които "Фейсбук" и други компании поставяха кода си в стотици хиляди приложения, за да следят потребителите.
В сряда "Гугъл" съобщи, че планира да разработи заместител на технологията, който ще пази по-добре личните данни на потребителите. Очаква се това да се случи след поне две години, в които настоящата технология ще продължи да работи.
Засега технологичната компания не споделя детайли. Но се очаква технологията да работи по подобен на промените в Chrome начин. Възможно е и данните да бъдат обработвани на самия телефон, а след това интересите на потребителите да бъдат изпращани анонимно.
Промените идват насред недоволството сред европейските политици и регулатори от практиката компании като "Фейсбук" и "Гугъл" да следят потребителите си, за да им показват реклами.