"Мета" пуска собствена виртуална валута за приложенията си
Компанията майка на "Фейсбук" търси алтернативни източници на приходи
Компанията на Марк Зукърбърг "Мета" има планове за въвеждане на собтвени виртуални токени и криптовалута в своите приложения, предават световните медии.
Целта е виртуалните пари е да служат за възнаграждения, за отпускане на заеми и за други финансови услуги във виртуалното пространство.
Компанията майка на "Фейсбук" търси алтернативни източници на приходи и нови функции, които могат да привлекат и задържат потребителите, тъй като популярността на основните ѝ продукти за социални мрежи спада. Според експерти, това застрашава бизнесът на корпорацията, който възлиза на $118 милиарда годишно.
Според информация на компанията и хора, близки до плановете на "Мета", тя обмисля и създаването на т. нар. "социални токени" или "токени за репутация", които биха могли да се издават като награди за значим принос в групите във "Фейсбук". вероятно ще бъдат въведени и "монети на създателите", които биха могли да се свързват с определени влиятелни личности в "Инстаграм".
Зукърбърг потвърди информацията, че в скоро време "Мета" ще въведе интегриране на невъзобновяеми токени - NFT, в нейните приложения. Първоначалто NFT ще се поддържа от "Инстаграм", а вероятно от месец май и във "Фейсбук".
"Мета" загуби над $220 милиарда от пазарната си оценка през февруари. Това се случи, след като компанията разкри, че потребителите прекарват все повече време в нейниконкуренти, като китайското приложение за кратки видеоклипове TikTok.
По-рано тази година "Мета" се присъедини към Crypto Open Patent Alliance (COPA) - група компании, която се ангажира да насърчава отворения достъп до технологиите за криптовалута.