Ръст на акциите на „Мета“ със 17% въпреки смесени финансови резултати за първото тримесечие
Ежедневните активни потребители на „Фейсбук“ достигнаха 1,96 милиарда
Акциите на Meta Platforms Inc. поскъпват с около 17% на извънборсовата търговия, въпреки че компанията-майка на „Фейсбук“ отчете късно снощи по-добра от очакваното печалба, но и малко по-слаби от прогнозите приходи през първото тримесечие на 2022 г.
Приходите (продажбите) на технологичния гигант се повишиха със 7% до 27,9 млрд. долара от 26,2 млрд. долара година по-рано и осреднена прогноза на инвеститорите на Уолстрийт за 28,3 млрд. долара.
В същото време нетната печалба на Meta се сви с цели 21% до 7,47 млрд. долара,
а печалбата на акция се понижи с 18% до 2,72 долара от 3,30 долара за акция точно преди година, но при осредни очаквания за още по-сериозно понижение към 2,56 долара за акция.
Компанията Meta публикува и малко по-ниски прогнози за приходи през второто тримесечие в диапазона между 28 и 30 млрд. долара, докато анализаторите прогнозират приходи за 30,7 млрд. долара.
Ръководителите на компанията-майка на „Фейсбук“ отбелязаха за наличието на редица предизвикателства, свързани с инфлацията, проблемите с веригит на доставки, войната в Украйна, неблагоприятните европейски икономически перспективи, засилената конкуренция от услуги като TikTok, както и промените, направени в мобилната операционна система на Apple, които затрудняват приложенията да проследяват потребителите на реклами.
Ежедневните активни потребители на „Фейсбук“ достигнаха 1,96 милиарда, като месечните активни потребители достигнаха 2,94 милиарда през първото тримесечие на 2022 г., като това представлява слабо увеличение спрямо същия период на 2021 г.
Приходите от реклами на технологичния гигант пък достигнаха 27 милиарда долара.
„През изминалото тримесечие постигнахме напредък по редица ключови приоритети на компанията и оставаме уверени в дългосрочните възможности и растежа, които нашата продуктова пътна карта ще отключи. Много хора използват сега повече от когато и да било нашите услуги, като аз се гордея с това как нашите продуктите обслужват хората по целия свят“, отбеляза главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг.
Въпреки не толкова впечатляващите финансови резултати през първото тримесечие, акциите на „Мета“ поскъпнаха с близо 17% преди днешния старт на търговията на Уолстрийт. Компанията-майка на „Фейсбук“ беше една от най-слабо представящите се водещи технологични компании през тази година, след като нейните акции се сринаха с 48% от началото на годината.