Разследване на Lupa.bg: България е автоморгата на Европа

Общество
16:26 - 01 Август 2019
6216
Разследване на Lupa.bg: България е автоморгата на Европа

„България е автоморгата на Европа. Няма такава държава, в която 80% от автомобилите да са на над 20 години. Една от причините за увеличаване на броя на катастрофите у нас е карането на стари коли. Възрастта на автопарка ни е доста висока." Това заяви специално за Lupa.bg Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофа.

„Необходимо е да се обърне внимание на техническото състояние на колите, дали те са ремонтирани, къде са ремонтирани, какви авточасти са вложени”, съветва той. По думите му, държавата не си е на мястото, когато някой направи пътно нарушение. Често той не се санкционира. А когато не се санкционира едно нарушение, то се мултиплицира и се създава чувство за безнаказаност.

Владимир Тодоров


„Законът за превенция на нарушенията е от 1968 г. и затруднява събирането на глоби. Първо имаме писане на акт, след това се възразява, после имаме издаване на наказателно постановление. След това то се обжалва на първа, после на втора инстанция. Така, ако някой е направил нарушения, след 4-5 години годността на акта изтича. Новите патрулки, по наша идея, ще имат пос терминални устройства и на място ще се плаща глобата”, посочи Тодоров.  

„Скоростта е една от основните причина за катастрофите. Не е нормално от София до Бургас да има 4 стационарни камери, които всички знаят. На магистралата трябва да има 50-60. Пътната полиция в цялата страна разполага със  220 стационарни и мобилни камери. Пътната агенция има 350 супермодерни камери, с които броят трафика. Тол системата пък разполага с около 400. Общият брой е 750. Освен да следят трафика и да следят за тол таксите, те могат да следят скоростта, както е в Сърбия”, съветва Тодоров.


„За да намалеят катастрофите у нас, обучението за безопасност на пътищата трябва да започне от детска възраст. Необходимо е да се види как са организирани часовете в училище и дали са достатъчни. След това да се обърне внимание на инфраструктурата – да се отговори на въпросите дали пътищата ни са безопасни, обезопасени ли са с мантинели, имаме ли критични участъци, колко са местата като Своге, където могат да паднат автобуси”, съветва специалистът.