Само в Lupa.bg: Пазаруването от Китай - чист хазарт
Онлайн пазаруването от Китай е истинско предизвикателство в последно време за хиляди българи. Хората вече все повече се изкушават да си поръчват чрез различни онлайн мобилни приложения и да чакат минимум 1 месец за доставка на стоката. Оказва се обаче, че пазаруването от Азия е голям риск, защото много често артикулите не пристигат, а парите или не се връщат, или човек трябва да се подложи на истинска одисея покрай комуникацията с азиатците.
Най-използвания сайт напоследък в България е "АлиЕкспрес", смятан уж за един от надеждните, но и при него се случва, да не дойде доставка, защото всичко зависи от самите търговци, продаващи чрез платформата, предупреждават експерти по онлайн алъш-вериша.
При вкарване на банкова сметка всеки може да избира каквото му хареса и то на цени доста по-ниски от тези, които се предлагат на най-евтините наши пазари, но и това крие немалко рискове.
При покупка на стока, тя се чака като пратка в Български пощи, а до нас достига обикновено до 1 месец, въпреки че нашенци съобщават и за рекордно чакане от по 10 седмици.
Доста наши сънародници казват, че пазаруват по този начин и заради приятната тръпка, да чакаш нещо да ти бъде доставено. Това обаче е и вид хазарт, защото понякога поръчката просто не идва или заявеното на живо изглежда доста по-различно от показаното на лъскавата снимка в сайта.
Често пратки се губят и на наша територия, защото пощальоните имат навика да оставят бележките във входа извън пощенската кутия на получателя. Именно заради тези проблеми Български пощи съвсем отскоро въведоха нова система за известяване, вместо да пращат хвърчащите бележки, получателят е известяван със СМС.
Освен пари покупката през интернет спестява и времето, което бихте загубили, ако обикаляте магазините, за да търсите избраната от вас стока.
Проверка на Lupa.bg в платформата показа обаче, че българите поръчват онлайн предимно по-дребни и евтини артикули, явно хората са мнителни, че при по-скъпа стока ще изгорят с парите и няма да могат да си ги върнат.
На всеки интернет сайт, който продава в рамките на Европейския съюз, задължително трябва да има общи условия за потребителите. Там се описват името на търговеца, неговият адрес, правилата за плащане и рекламация, сроковете на доставка, възможността за връщане на стока, как става уреждането на спорове, защитата на личните данни и други изисквания, които са задължителни по Закона за защита на потребителите и Закона за електронната търговия. Ако в интернет магазина няма такива условия, не купувайте или направо сигнализирайте на Комисията за защита на потребителите.
Във Фейсбук виждате реклама за суперизгодна покупка. Намалението е 80%, че и повече. Внимание: проверете сайта, преди да купите от него. Пуснете търсене в „Гугъл“ за него. Ако отдавна е на пазара, едва ли ще има проблем. Ако е отскоро, зад него може да стоят измамници или да продава фалшиви стоки – т.нар. ментета.
Как да разберете дали стоките са оригинални? На първо място, такива стоки най-често се продават от големи, международни интернет търговци. Или от сайтове на официални вносители на стоките в България. Малък, току-що създаден сайт, който не е свързан с вносител, много трудно ще се сдобие с достатъчна наличност, за да продава в интернет. И все пак, ако офертата наистина ви харесва, проверете в интернет дали действително съществува подобна стока в асортимента на даден производител.