Само в Lupa.bg: Проблемът с жълтите павета е от некадърност!
Трудно се намират майстори за подредбата на настилката, а фирмата изпълнител не е подсигурила един определен елемент
Проблемът с жълтите павета стана пословичен. Ясно е, че пак ще има ремонт на ремонта, но къде е заровено кучето? Оказва се, че всичко е поради некадърност и некомпетентност. А всичко това, като се съчетае с безхаберие, нещата придобиват вече различни размери.
Оказа се, че фирмата строител не е подсигурила определен тип павета, които са необходими за рамката, която да ги оформи по правилен начин.
Строителите, които повечето са от малцинствата, не са виновни, защото са безсилни да ги подредят в правилна геометрия, тъй като целият паваж започва и завършва именно с такива павета - липсващите.
Правилното подреждане започва от ъглите, където четири такива павета правят "легло" на първото стандартно паве. И оттам нататък всичко става от само себе си, става лесно.
Големият липсващ елемент
А в средата паветата се засичат под формата на "рибена кост". На всички вече е ясно, че фирмата "Трейс" не е осигурила такива павета, като необходимите, но за сметка на това е взела парите за ремонта без необходимата подготовка.
Проучване на Lupa.bg показва, че все по-трудно се намират майстори, които да подреждат павета, а отделно дренажът, който се поставя под настилката, е оскъден и некачествен. Това е и причината да се получават дупки още в началото след пускането на трасетата в експлоатация, а после изпълнителите да се жалват, че потокът от коли бил твърде голям и разни такива безумия, на които е 10-годишно дете няма да повярва. Но пък самите те си вярват!
Такъв е и примерът със столичния бул. "Цар Борис III", чиято дясна лента и в двете посоки на движение прилича на лунен пейзаж, а при движение с по-голяма скорост може да ви помогне да ви паднат пломбите в устата. Ремонтът беше направен преди доста години, а положението е доста отчайващо. Окаяно сега е и състоянието на жълтите павета в центъра.
За без пари - толкова! Или по-точно - за окрадени пари и спестени материали.
Бърза справка от извадка от статия в сп. "Сердика" от 1940 година, касаеща видовете пътна настилка в София и как се полага тя, показва нещо, от което всеки може да си направи извода дали са спазени изискванията:
"3. Керамичен паваж: употребяваните за този вид паваж съвършенно правилни паралелопипедни блокчета от изкуствен камък (фабрично пресувана печена глина) имат размери: широчина 10-5 см, височина 8 см и дължина 21 см. Реденето им става върху пласт пясък над бетонова основа в абсолютно правилни, перпендикулярни или наведени под 45° към бордюрите редове, със залени с асфалт междини (фуги).
Керамичният паваж е луксозна настилка, която отлично издържа средно тежко движение. Той съчетава всички качества на една идеална улична настилка: отличен изглед, ненадмината трайност, достатъчна грапавост, движение без сътресения, голяма хигиеничност — лесно почистване и недостъп на водите до основата.
Единственият недостатък на керамичния паваж у нас е, че строителните материали се доставят от странство, и това повишава неколкократно цената му в сравнение с тази на другите настилки. Трябва да се съжалява, че въпреки опитите, досега в България не е постигнато произвеждане на доброкачествени керамични павета".
Lupa.bg азкри още един факт - мината, от която са произведени паветата, отдавна е с изчерпан ресурс. От преди десетилетия. Нови няма, няма и да има.
Ясно е, че някой, но той трябва наистина да е компетентен по темата, да излезе и да обясни на грешните данъкоплатци за реденето на паветата, които видимо не са наредени както трябва. А хората очакват парите които дават, да се управляват от компетентни хора, а именно Столична община. Управлението включва техническо задание за ремонта и последващ контрол на същия. Очевидно, нито едното, нито другото е направено.