Съвети при изработка на онлайн магазин и електронна търговия

През ключалката
12:25 - 30 Ноември 2021 (обновена)
2816
Съвети при изработка на онлайн магазин и електронна търговия

В днешно време имаме възможността да правим почти всичко онлайн - включително и пазаруването. През 2021 г. се очаква около 2,14 милиарда души по света да пазаруват онлайн. В същото време се прогнозира, че глобалните продажби при електронна търговия ще възлязат на близо 5 трилиона долара. Ако тези статистически данни за онлайн пазаруването не са достатъчни, за да ви смаят, прогнозите показват, че до 2024 г. продажбите на електронна търговия в световен мащаб ще нараснат до 6,4 трилиона долара. Ето защо никога не е имало по-добър момент да планирате изработка на онлайн магазин.

В днешно време, независимо дали става въпрос за маратонки, дресинг за салата или нещо средно между тях, няма как да се развиете ако нямате онлайн магазин. Електронната търговия ви дава възможност да изградите и развиете своя бранд, да се свържете с повече клиенти и да продадете повече продукти.

Според SEO агенция SeoWebDesign, уеб дизайнът и ползваемостта е от решаващо значение при изработка на онлайн магазин. Добрият уеб дизайн е свързан с използването на правилните и подходящи цветове, шрифтове, изображения, думи и графики. Всичко това оказва влияние и помага да убедите посетителите да направят покупка. Дизайнът на вашия онлайн магазин трябва да привлича потенциалните клиенти, да осигурява отлично потребителско изживяване и да представя магазина ви в най-добрата възможна светлина.

 Така че сайтът ви не само трябва да изглежда добре, но и да подтиква посетителите на му да предприемат действия - да купят продуктите ви. Но как точно да направите това? Как да създадете такъв сайт за електронна търговия, че продуктите направо да летят от виртуалните ви рафтове?

Ето няколко от най-добрите съвета за уебдизайн на сайтове за електронна търговия, които ще ви помогнат да изведете магазина си на следващото ниво:

Ясен и опростен дизайн

Когато става въпрос за проектиране на онлайн магазин, “простото” винаги е по-добро. Колкото повече елементи има на страницата (различни цветове, банерни реклами, POP-UP прозорци), толкова повече се отдалечават от основната цел на вашия сайт - осъществяване на продажба.

Не се нуждаете от множество елементи на вашия онлайн магазин - те само отвличат вниманието и разсейват или дразнят потребителите. Поддържайте дизайна си ясен, изчистен и опростен.

Изграждането на вашия бранд е приоритет
Когато става въпрос за пазаруване онлайн, хората искат да купуват от утвърдени марки, а не от безлични сайтове за електронна търговия, които изглеждат като прикритие за опит за кражба на информация за кредитната ви карта.

Ако искате да изградите доверието, което ви е необходимо, за да реализирате сериозни продажби с вашия бизнес за електронна търговия, трябва сериозно да помислите за брандирането си. Брандингът ви е като ДНК на вашия бизнес за електронна търговия; той е това, което сте като компания, с какво се занимавате и с какво се различавате от конкурентите си - и играе огромна роля в изграждането на връзка с вашата аудитория и стимулирането на продажбите.

Ако искате да извлечете максимална полза от дизайна на електронната си търговия, отделете време да определите бранда си - и след това вплетете този брандинг в дизайна си. Ако не сте сигурни кои сте като марка, това е нормално! Просто преди да започнете да проектирате, ще искате да направите малко проучване на бизнес душата си. Задайте си въпроси като:

●     Ако трябва да опиша бранда си с три думи, какви биха били те?

●     С какво моята марка се различава от другите онлайн?

●     С какво се справяме по-добре от всички останали на пазара?

След като разберете кой сте, можете да го включите в брандирането на вашия онлайн магазин. И това брандиране ще ви помогне да изградите доверие в аудиторията си, което ще доведе до сериозни продажби след това.

Поставете се на мястото на посетител на сайта ви

Ако искате дизайнът на вашия онлайн магазин да е успешен, трябва да се поставите на мястото на посетител на вашия сайт. В крайна сметка има само няколко неща, които потенциалните ви клиенти искат да получат в електронната търговия - сайт, който е лесен за навигация, добре проектиран и прави процеса на пазаруване лесен, прост и безпроблемен.

И ако искате магазинът ви за електронна търговия да успее, по-добре им дайте тези неща.

По време на процеса на изработване се поставете на мястото на посетителя. Какъв вид оформление ще бъде най-лесно за тях да се ориентират? Как можете да организирате продуктите си по начин, който има смисъл за крайния потребител? Как можете да опростите процеса на плащане?

Когато мислите като клиента, можете да предвидите какво иска той от вашия онлайн магазин за електронна търговия - и след това да проектирате сайта си така, че да отговаря на тези нужди.

Използвайте цветовете в своя полза

Изборът на цветове за вашия магазин за електронна търговия е нещо повече от това да кажете: "Е, червеното е любимият ми цвят, така че... нека всички неща да са червени!" Цветът е изключително мощен инструмент - и ако разбирате психологията на цветовете, можете да го използвате в своя полза (и да постигнете сериозни продажби в този процес).

Различните цветове могат да вдъхновяват различни чувства, емоции и действия у хората - така че ако искате онлайн магазина да се конвертира, трябва да използвате тези цветови вдъхновения в своя полза.

Така например, ако искате хората да направят покупка, направете така, че бутонът за покупка да се откроява с ярък цвят, например червен. Според психологията на цветовете червеното вдъхва чувство на вълнение и страст, които са движещи фактори за харченето - а проучванията показват, че ако направите бутона червен, това може да увеличи конверсиите с цели 34%.

Ако пък искате да повишите авторитета си, включете синьо в уеб дизайна си. Синьото е не само универсално обичан цвят, но е доказано, че повишава чувството на доверие, което го прави предпочитан в света на бизнеса (има причина синият цвят да присъства в повече от половината от всички лога).

Цветът е един от най-мощните инструменти във вашия инструментариум за дизайн - и ако знаете как да го използвате, той може да окаже огромно влияние върху дизайна на вашия сайт.

Използвайте висококачествени изображения
В света на уебдизайна е известно, че изображенията увеличават конверсиите (например, едно скорошно проучване на случай показва, че включването на повече подходящи изображения в дизайна на уеб сайта е увеличило конверсиите с над 40%). И това е още по-вярно, когато става въпрос за електронна търговия.

Никой няма да си купи продукт, който не е видял. Ако искате хората да купуват вашите продукти, трябва да им покажете какво купуват чрез висококачествени продуктови изображения.

Професионалните изображения на всички ваши продукти (и изображенията на продукта от няколко различни ъгъла) допринасят много за изграждането на увереност и доверие от страна на клиентите ви. Ако те се чувстват уверени, че знаят какво купуват, е по-вероятно да направят покупка. Но ако няма изображения на продукта, който искат да купят (или има само едно-единствено изображение с ниско качество), те ще се чувстват по-неуверени да направят покупка - и в резултат на това конверсиите ви ще намалеят.

Направете така, че съдържанието ви да може да се чете “по диагонал”
Можете да прекарате дни в изготвяне на дълги описания на продуктите в онлайн магазина, но имаме новина за вас - почти никой няма да ги прочете.

Проучванията показват, че повечето посетители на уеб сайтове четат само около 20% от текста на дадена уеб страница. Вместо да четат съдържанието дума по дума, те просто сканират текста в търсене на ключова информация - така че, ако искате да разберете какво искате да кажете, трябва да направите съдържанието си удобно за сканиране и да подчертаете ключови думи и информация за продуктите в него.

Разделете съдържанието си - независимо дали става въпрос за описания на продукти, публикации в блогове или страница "За нас" - в лесен за сканиране формат. Поддържайте изреченията и параграфите кратки, използвайте удебеляване, за да обърнете внимание на ключовата информация, и използвайте списъци с точки, за да разбиете големи блокове от текстове.

Колкото по-лесно се сканира съдържанието ви, толкова по-голяма е вероятността аудиторията ви да възприеме ключовите ви послания - и толкова по-голяма е вероятността да осъществите продажба.

Професионален дизайн
Основата на вашия онлайн магазин е, че вие молите посетителите на сайта да закупят нещо от вас. И в резултат на това ги молите да предадат лична информация, като например информация за кредитната си карта. Което те няма да се чувстват комфортно да направят, ако сайтът ви не изглежда професионално.

Инвестицията в професионален уеб сайт е задължителна, ако искате да изградите доверие у клиентите си - а изграждането на такова доверие е задължително, ако искате магазинът ви за електронна търговия да успее.

Какво имаме предвид под професионален? Уеб сайтът ви не трябва да съдържа печатни или правописни грешки. Шрифтът, цветовата палитра и дизайнът на футерът трябва да са еднакви из целия сайт. Всичките ви връзки и бутони за продукти трябва да работят. Снимките ви не трябва да изглеждат така, сякаш сте ги направили със стар смартфон и т.н.

Въпросът е, че ако искате клиентите ви да ви приемат сериозно, трябва да им покажете, че вие самите се приемате сериозно - а единственият начин да го направите е с професионален уеб дизайн.

Използвайте социални доказателства

Друг начин да изградите така важното доверие? Така наречените “социални доказателства” или social proof.

Когато проектирате онлайн магазина, потърсете начини да покажете на потенциалните си клиенти положителните отзиви, които сте получили от съществуващите си клиенти. Добавете раздел с оценки, в който хората могат да оценяват продуктите ви (и след това съберете колкото се може повече 5-звездни отзиви).

Добавете раздел с препоръки, в който представяте снимки на клиенти с един или два цитата за това какво страхотно преживяване са имали, работейки с вас. Помолете клиентите да направят рецензии за вашите продукти - и какво им харесва в тях - и след това ги добавете в блога си.

Колкото повече посетители на уеб сайта ви виждат, че други хора са имали положителен опит при пазаруване на вашия сайт (независимо дали чрез отзиви или препоръки), толкова по-надеждни ще изглеждате - и в резултат на това конверсиите ви ще се увеличат.

Направете категориите лесни за навигация
Нищо няма да убие продажбата по-бързо от тромавите продуктови страници. Ако посетителите на вашия уеб сайт трябва да кликнат върху десет различни менюта, преди да намерят търсения продукт, те ще се измъкнат бързо оттам - и ще се насочат към конкурентен сайт.

Направете продуктовите си категории и продуктови страници лесни за навигация. Улеснете търсенето на продукти и филтрирането им по цвят, размер или тип на продукта за вашите клиенти. Колкото по-лесна е навигацията в категориите и страниците ви, толкова по-лесно клиентите ви ще намерят това, което търсят, и толкова по-лесно ще направят покупка.

Направете поръчката лесна
Спомняте ли си как казахме, че нищо не убива продажбата по-бързо от тромавите продуктови страници? Е, неудобното завършване на поръчки определено е на второ място.

Ако процесът на плащане е мъчителен, ще загубите клиенти. Ако искате хората да купуват от вас, трябва да направите процеса на покупка възможно най-прост, ясен и безболезнен.

Направете дизайна на страницата си за плащане изчистен, прост и лесен за навигация. Дайте на клиентите си възможност да се регистрират в сайта ви или да се отпишат като гост. Направете всичко, свързано с процеса, кристално ясно: каква информация ви е необходима, за да обработите покупката (и къде трябва да я въведат), различните налични опции за доставка (и колко струват те) и какво да направят, в случай че има проблем с поръчката им или трябва да направят връщане. След като покупката приключи, насочете клиентите си към страница за потвърждение, за да знаят, че всичко е минало успешно.

Накратко, ако искате хората да купуват от вас, направете процеса на плащане възможно най-лесен и кратък.

Направете го адаптивен

Мобилните устройства надминаха настолните компютри като най-популярен начин за сърфиране в интернет... Това включва и пазаруването.

Ако искате да привлечете клиентите, които искат да пазаруват от телефоните или таблетите си, трябва да се уверите, че дизайнът на уеб сайта ви е напълно адаптивен. В противен случай може да не успеете да убедите тези ценни мобилни посетители, че сайтът ви е мястото, където искат да направят покупка.

Последни думи
Проектирането на онлайн магазин може да бъде сложно - но сега, когато сте наясно с най-добрите основни съвети за уеб дизайн на онлайн магазин, имате всичко необходимо, за да проектирате сайт, който не само изглежда невероятно, но и конвертира като луд.

Предоставено от: https://seo-webdesign.bg/