Шефът на АПИ най-накрая каза защо не е подал оставка след смъртта на Сияна

Инж. Йордан Вълчев не може да прецени дали се краде от парите за ремонти на пътищата

Актуални новини
09:19 - 30 Юли 2025
3737
Шефът на АПИ най-накрая каза защо не е подал оставка след смъртта на Сияна

"Искам да се извиня на жителите на района между Босна и Визица за забавения ремонт. Отговорността е обща - на АПИ и на изпълнителя, но имаше лоши условия и затова се забави ремонтът. Имаме уверение, че ремонтът ще завърши през септември. Имаме уверение на изпълнителя. Ако ли не - санкцията е 20% от цената на договора", това заяви пред БНТ инженер Йордан Вълчев - председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

"След смъртта на Сияна веднага взехме мерки във всички участъци, където има концентрации на ПТП-та. По отношение на исканата ми оставка аз се отнесох с разбиране към гражданите, че искат нещо да се промени. И затова взехме вътрешни мерки работата да се ускори. За мен беше по-лесно да напусна, но "това след разговори с всички колеги щеше да забави цялата работа", заяви Вълчев.

"АПИ пое отговорност да си извърши работите, които тя може по този проект. В момента пътят не е в отлично състояние, но до края на годината ще започне да се работи и по този участък.

С бащата на Сияна провеждаме разговори и сме в добри отношения, заяви той.

Падналите дървета по пътя са някаква случайност, каза шефът на АПИ. Той допълни, че не могат да следят за всяко дърво. Но преди летния сезон се прави задължително оглед и се определят местата, където да се махнат храсти и дървета.

"Основен приоритет на АПИ през пролетта, лятото и есента да почиства пътищата от растителност. Всеки месец се прави задание, което фирмата го извършват. Имат един месец за извършване на тези дейности. Ремонтите се правят, когато се избере момент, в който може да се започне и когато има проектна готовност", заяви Йордан Вълчев.

"Тази година избрахме да започнем след основните празници - Великден и Гергьовден, за да не натоварваме движението. Не можем да започнем ремонт през зимата, защото условията не позволяват това. Имаше проблеми на магистралата не заради ремонти, а заради катастрофи", заяви шефът на АПИ.

В "Правешки хан" и "Топли дол" движението вече се извършва и в двете посоки. Откакто се сложиха колчета на участъка на пътя между Русе и Бяла пътният травматизъм е намалял драстично, каза той.

В района на Кресна след слагането на светофара движението се извършва много по-леко и няма толкова задръствания, посочи инженерът.

"По магистрала "Тракия" се кара много по-спокойно вследствие на очакването, че средната скорост ще влезе в сила. Допълнително в неделя спряхме тежкото движение, за да може хората да се приберат по-бързо от морето. Толкамерите са на различни разстояния-  от 5 до 15 километра в зависимост от възлите и отсечките", обясни Йордан Вълчев.

Бюджетът на АПИ не е достатъчен, но се харчи целево. В момента е 2,5 милиарда и отива основно за ремонти и за нови магистрали.

На въпрос дали се краде в момента от парите за ремонти, шефът на АПИ заяви: "Не мога да преценя. Според мен не. Просто толкова можем да направим с толкова пари".

"Както всички разбират от футбол, така и от пътища разбира всички. Аз съм от страната, че трябва да е кара по-внимателно и трябва да се мисли", каза инж. Йордан Вълчев. На въпрос, когато самият той шофира и преминава през дупки "кой ругае", шефът на АПИ не отговори.