Шефове на "Боинг" се оттеглят след поредица от инциденти
Главният изпълнителен директор на "Боинг" Дейвид Калхун обяви в понеделник, че ще напусне компанията на фона на множество федерални разследвания на възникнали инциденти, особено след откъсване по време на полет на панел на "Боинг" 737 MAX 9 през януари, предава Ройтерс.
Авиационният гигант също обяви, че Стенли Дийл, ръководителят на отдела за граждански самолети на ‚Боинг", ще се пенсионира. Стефани Поуп, главен оперативен директор на компанията, ще замени Дийл незабавно. Калхун ще напусне поста си до края на годината.
Калхун пое поста главен изпълнителен директор след оставката на Денис Мюленбург, който самият напусна след катастрофите на "Боинг" 737 MAX 8 през 2018 г. и 2019 г., които убиха 346 души в Индонезия и Етиопия, породиха множество федерални разследвания и съдебни дела. Това доведе до спиране на модела 737 MAX за години и колосални загуби на авиационния сектор. Тогава се оказа, че определен софтуер, който трябва да стабилизира самолета е "виновник" за двете катастрофи.
През последните седмици Калхун беше призован да обясни проблемите с контрола на качеството на "Боинг" пред Конгреса на САЩ след откъсването по време на полет на панел на неизползвана врата на борда самолет на Alaska Airlines по-рано тази година. Последиците от инцидента доминираха в заглавията, като Федералната авиационна администрация, както и Националният съвет за безопасност на транспорта на САЩ започнаха разследвания на компанията и нейния подизпълнител Spirit AeroSystems.
Припомняме, че инцидент със самолет "Боинг" 787-900 на чилийската авиокомпания LATAM доведе до раняването на 50 пътници по време на полет между Австралия и Нова Зеландия. Тогава се оказа, че проблем с пилотската седалка е избутал командира на самолета напред, при което той е натиснал неволно щурвала на самолета напред, което е причинило рязък срив на височината.
Самолет "Боинг" 737-800 на United Airlines се оказа, че е загубил панел от обшивката си по време на полет между Сан Франциско и Медфорд. Липсата на детайла е установена при оглед на машината след кацането. Тогава не пострада никой.