Шофьорите в транспорта са намалели с 19% от 2018-та г.

Заплатите в столичния градски транспорт пък са увеличени със 150% от 2018 г. до 2024 г., заяви зам.-кметът по финанси на Столичната община Иван Василев в позиция, разпространена от пресцентъра на Столичната община по повод протеста на шофьорите в градския транспорт.
Василев посочи, че водачите в наземния транспорт са намалели с 19% за тези години от 2018 г. насам. Според него е необходима целенасочена политика по привличане на нови водачи. Той смята, че увеличението на заплати за всички заети в транспорта не дава резултати и призовава за дебат за истинските проблеми и техните решения.
Има недостиг от 250 водачи в автотранспорта, недостиг от 100 водачи в електротранспорта, поради което има голяма пренатовареност, казва той и допълва, че има административен хаос от наличието на четири отделни дружества и излишно раздута администрация.
Затова Столичната община предлага насочване на парите, където ще са ефективни – бонуси за привличане на нови служители, увеличаване на заплатите на новопостъпващи служители.
Това ще облекчи всички водачи и ще им даде нужното време да почиват регулярно и да ползват отпуската си, а не да трупат множество извънреден труд. Ако насочим предвидените 17 млн. повече тази година за такива мерки, вярвам, че ще постигнем резултат през следващите месеци и години, отбелязва Иван Василев, цитиран от БНТ.
Той съобщи и че Общината подготвя инвестиционен заем, за да финансира покупката на нови 120 автобуси, 75 тролея и 58 трамвая.
Пари в бюджета няма и затова ще предложим на обществено обсъждане инвестиционен заем, който вярвам, че ще бъде подкрепен и от Общинския съвет, и ще успеем да модернизираме градския транспорт, коментира Василев. Според него по този начин ще се подобрят условията, както за шофьорите, така и за пътниците в градския транспорт с надеждата да стане все по-предпочитано транспортно средство в града.
„Работи се и по анализ и се обмисля сливане на четирите транспортни дружества (Център за градска мобилност, Автотранспорт, Електротранспорт и Метрополитен) в Единен транспортен оператор. Така ще оптимизираме излишно раздутата администрация (700 човека към момента в четири дружества, които извършват сходни дейности).
Ще подобрим финансовите механизми между Столична община и реално извършващите транспортната задача, а не както е в момента – ЦГМ събира всички приходи и решава по свое усмотрение как да разпределя плащанията към дружествата, което води до това те да бавят плащания към контрагенти и после Столичната община да трябва да ги спасява със заеми, както беше през 2024 г.“, предлага Иван Василев.