Скандал в Lupa.bg: КАТ мери гумите на колите с уреди без сертификат
Актовете за тънки грайфери ще паднат в съда, смята експертът по пътна безопасност Владимир Тодоров
Пътна полиция не разполага със сертифицирани уреди, с които да измерва грайфера на гумите на автомобилите. Затова, ако се съставят актове за каране с летни гуми, те ще паднат в съда. Това заяви пред Lupa.bg председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров по повод акцията на КАТ, касаеща зимното оборудване на превозните средства.
„Когато се прави оглед на едно пътнотранспортно произшествие, много рядко се описва състоянието на гумите. Имаме извратено законодателство в тази сфера. В Европа няма такава перверзия, която да позволява да се кара с летни гуми с по-голям грайфер. Като падне снегът, ще се чудим защо има задръствания и защо боксуват колите ни”, коментира експертът.
Въпреки постоянните акции на КАТ за безопасност по пътищата инцидентите не намаляват. Според Тодоров това се дължи на ограничения брой полицейски екипи в страната.
„Да вземем за пример двумилионна София. През нощта има 3 екипа на Пътна полиция. Униформените като задържат един водач с алкохол и станат две катастрофи, няма кой да поеме другите случаи. Постоянно апелираме Столична община да сложи камери за скорост на Околовръстното, да сложи камери в подлеза на НДК, на мостовете в София, но това не се случва”, обясни специалистът по пътна безопасност.
По думите му, е добра идея да се увеличат часовете за кормуване от 31 на 42. Той препоръча да има повече часове за извънградско и магистрала. „Добре е също така да се кормува в тъмната част на деня и на местата с интензивен трафик. Част от автоинструкторите са против удължаването на кормуването, което означава, че са злоупотребявали с часовете и не са ги давали”, предположи Владимир Тодоров.