Социологическите агенции се регистрират в ЦИК до 25 март

До 25 март е срокът за регистрация в Централната избирателна комисия (ЦИК) на социологическите агенции, които ще извършват проучвания „на изхода“ (exit-poll) в изборния ден. Това се посочва в решение на комисията от днес, с което се определят условията и реда за извършване на допитвания до общественото мнение, социологически проучвания и проучвания „на изхода“ за предстоящия вот.
С отделни решения ЦИК регистрира агенциите, които ще извършват проучвания „на изхода“ в изборния ден. Комисията издава и удостоверения на регистрираните анкетьори за изборите. Анкетьорите са длъжни да носят в изборния ден само отличителни знаци, утвърдени от ЦИК, като на бял фон с черни букви се изписва качеството им.
При отваряне на избирателните кутии и при установяване на резултатите от гласуването в изборното помещение може да присъства по един анкетьор от регистрирана социологическа агенция в ЦИК.
Резултатите от проучванията „на изхода“ (exit-poll), се оповестяват не по-рано от 20:00 ч. на изборния ден. Забранява се под каквато и да е форма публичното огласяване на каквито и да са резултати от проучвания „на изхода“ (exit-poll) преди приключването на изборния ден и обявяване на края му от ЦИК.
Резултатите от допитвания до общественото мнение по повод на изборите за народни представители не може да се огласяват под каквато и да е форма 24 часа преди изборния ден, както и до обявяването на края му.