Соня Йончева критикувана за новата си роля в Метрополитън опера
Певицата е енергична и съвестна, но гласът й е неадекватен за тази музика, пише "Ню Йорк таймс"

Неласкава критика за изпълнението на Соня Йончева в "Норма" от Белини публикува в. "Ню Йорк таймс" след премиерата на спектакъла в "Метрополитън опера". Българската оперна дива дебютира през 2013-а на сцената на престижния театър с Джилда от "Риголето". За тази нейна роля, както и за Мими от "Бохеми" на следващата година, която тя подготвя с петседмично бебе, същият вестник публикува възторжени рецензии тогава.
Но Закари Улф е критичен към последната изява на звездата, пише в. "Сега". "В белкантови творби като "Норма" величието на главната героиня, висотите, от които тя пада, се демонстрират от вокалната техника на сопраното.
Оркестърът на Белини е изтънчен и чувствителен, но залозите на тази опера са чисто вокални. Ако не е изпята прекрасно, тя не е просто лоша - тя на практика не съществува, какъвто е случаят с бозавата постановка на "Мет", не пести остри думи критикът.
И описва стъпките на Йончева на тази сцена: през последното десетилетие тя се издигна от роли по заместване в последната минута до соло рецитали на сцената на "Метрополитън" и главни роли в нови продукции, включително в шлагера на Умберто Джордано от 1898 г. "Федора" в навечерието на последната Нова година. Но Норма, която Соня Йончева пее за пръв път в Лондон преди седем години, е предизвикателство.
Като върховна друидска жрица, впримчена в любовен триъгълник с римски войник и друга жрица, Йончева показва мощ в декламацията - пеенето, което е повече като речитатив. Закари Улф хвали актьорските й способности: тя отдавна е показала, че може да предава мислите на даден герой на сцената.
"Но не така стоят нещата с дългите, наглед безкрайни, белкантови пасажи в операта, и в нощта на премиерата тя изпитваше трудности с тях - с неконтролирано вибрато и шумни преглъщания, нарушаващи ключови арии като "Каста дива". Въпреки че Йончева не изменя на музиката на Белини, тя не успява и да издуе платна, и лодката буксува", пише още "Ню Йорк таймс".
"Резултатът е като скица с молив на "Норма" - нелишена от прецизност, но безцветна. Йончева има колоратурна ловкост, придобита в нейните ранни години с бароков репертоар, и изпълнява чисто изолираните високи ноти. Но когато тези ноти идват като кулминация на извивки, те губят плътност. Тя е енергична и съвестна и гласът й не е грозен, но е неадекватен за тази музика", казва още рецензията.
Българката не е единствената в спектакъла, която "Ню Йорк таймс" критикува. Изданието не е ласкаво и към изпълнителя на главната мъжка роля Майкъл Спайърс, който се "напъва във високия регистър". Похвалена е само рускинята Екатерина Губанова в ролята на Адалджиза и неколцина певци с по-малки роли като бас-баритона Кристиян ван Хорн и сопраното Британи Оливия Логан.
В същото време Улф не пести суперлативи за другата актуална премиера на "Мет" - "Травиата", която "разбива сърцето" с изпълнението на сопраното Ейнджъл Блу в ролята на Виолета.