СОС импотентно: Хаосът на "Витошка" и "Патриарха" остава
Докато съветниците умуваха, велосипедисти се събраха пред сградата на Столична община и СОС
Извънредното заседание на комисията по транспорт в Столичния общински съвет, което бе свикано заради хаоса с паркирането при НДК и строящата се велоалея, не роди нищо. Комисията импотентно реши да чака и разгледа документите, свързани с вървящото преустройство, което ще отнеме поне 3 седмици.
Докато съветниците умуваха, велосипедисти се събраха пред сградата на Столична община и СОС, за да покажат, че одобряват решението за изграждане на нови велоалеи в града. Те бяха дошли пред сградата на „Московска“ 33, носейки плакати с надпис: „Аз съм трафикът“, „Повече колела, по-чист въздух“ и т. н.
В същото време живущите в центъра се обединяват срещу ремонтите и изграждането на нова велоалея. Тези, чиито домове са в района около улица "Фритьоф Нансен", изразяват недоволството си и срещу въвеждане на двупосочно движение.
Какво се случва край НДК?
Бус лента, велоалея и по-широки тротоари е предложението на общината между бул. "Патриарх Евтимий", улица "Фритьоф Нансен" и бул. "Витоша".
"Проблемът идва от там, че отговорните за реализирането на проекта не бяха докрай прозрачни при общуването с гражданите, като времевия график. Важно е хората, които са пряко засегнати да имат яснота какво се случва и какви ще са ефектите за тях", казва кметът на район "Средец" Трайчо Трайков.
Гражданското недоволство обедини общинските съветници от ГЕРБ, БСП, "Синя София" и ИТН.
"Това не може да продължава така. Съпреживяваме мъките на Спасителя, но група хора самообявили се за спасители на този град искат да направят хиляди хора да ходят по мъките", заяви общинският съветник от ГЕРБ Прошко Прошков.
"Настояваме кметът Терзиев незабавно да спре всякакви строителни дейности, свързани с тази зона, до изясняване на случая", категоричен бе Иван Таков от БСП.
Заместник-шефът на транспортната комисия Андрей Зографски от "Спаси София" съобщи, че според статистиката на ЦГМ тролейбус №9 закъснява на "Патриарха" в 75% от случаите. "При заложени 2 мин. между спирките на НДК и бул. "Прага" 44% от тролейбусите минават разстоянието за 3 мин., 25% за 4 мин. и 3% - за 5 мин. Ние сме длъжни да осигурим добри условия за градския транспорт и да поканим повече пътници, за да има повече приходи. Как ще ги увеличим, ако системата кара пътниците с 10 км. в центъра на града", попита той.