Спад на автомобилните продажби на "Фолксваген" през 2021 г.

Доставките на напълно електрически или хибридни превозни средства са нараснали със 73%

Новини
12:20 - 12 Януари 2022
1672
Спад на автомобилните продажби на "Фолксваген" през 2021 г.

Доставките на превозни средства на "Фолксваген"  (Volkswagen) спаднаха с 8,1% през 2021 г. до малко под 4,9 милиона броя на фона на сериозни затруднения във веригите на доставки, обяви в сряда водещият немски автомобилен производител, добавяйки, че очаква ситуацията да остане нестабилна през първата половина на настоящата година.

Доставките на напълно електрически или хибридни превозни средства обаче са нараснали със 73% в сравнение с 2020 г. до над 369 000 превозни средства, което представлява 7,5% от общите доставки в световен мащаб, посочиха още от Volkswagen.

"При необичайно предизвикателни обстоятелства Volkswagen постигна задоволителен резултат по отношение на продажбите“, каза Клаус Зелмер, ръководител на продажбите и маркетинга.

"Въпреки това, огромните негативни ефекти върху производството от недостигна на електронни чипове не бяха в състояние да бъдат напълно компенсирани".

В същото време немският производител на луксозни автомобили БМВ (BMW) е доставил рекордните 2,21 милиона превозни средства през 2021 г., което представлява увеличение с 9,1% спрямо предходната година, съобщи компанията в сряда и добави, че е увеличила повече от два пъти продажбите си на напълно електрически превозни средства в световен мащаб.

BMW Group е доставил 2,52 милиона превозни средства, което е ръст от 8,4% спрямо миналата година.

Близо една четвърт от превозните средства BMW и Mini, продадени в Европа (23%), са били хибридни или напълно електрически автомобили, каза немският производител, като в глобален план този процент падайки е спаднал до 13 на сто.

Конкурентът Daimler пък представи смесени данни - по-малък спад в продажбите от Volkswagen (с 5%), но в същото време загуби от BMW челното си място за пръв път от пет години като производител на луксозни автомобили в световен план.

Продажбите на луксозни автомобили през миналата година бяха най-слаби в Европа, като BMW регистрира повишение от едва 3,9%, докато Daimler - спад с 11,2%.

Volkswagen пък отбеляза най-голям спад в продажбите в Китай (понижение с 14,8% спрямо 2020 г.).

Северна Америка беше силен пазар и за трите немски автомобилни производители. Daimler регистрира повишение на продажбите в САЩ с 0,4%, BMW - с 19,5%, а Volkswagen - с 13 на сто.

Продажбите на хибридни или напълно електрически превозни средства нараснаха в цялата автомобилна индустрия, особено в Европа, където те вече съставляват между една пета и една четвърт от доставките, но все още остават малък дял от общите продажби в глобален план.