Стартира строителството на нови надлези по жп линията Пловдив – Бургас
Модернизацията на инфраструктурата ще позволи по-висока скорост на движение на влаковете – до 160 км/ч

След като бяха одобрени инвестиционните проекти, стартира строителството на първите два надлеза от общо 30 пътни съоръжения по проект „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас, фаза 2“. Изграждат се обектите за безопасно и удобно преминаване в района между гарите Хан Аспарух и Нова Загора.
Използва се нова, съвременна технология за укрепване на насипите зад пътното съоръжение. Тя позволява изграждането на естетическа конструкция и по-малък обем на оформените земни маси. Укрепващите стени са с височина от 6,6 м до 9,6 м. Изпълняват се няколко пласта, като се използват геомрежи, стоманени мрежи и едър камък, който има и декоративна функция. Този тип конструкция не изисква специализирано оборудване за изпълнение, което я прави икономична и сигурна система за изграждане на подпорни стени.
Модернизацията на железопътната инфраструктура има за цел постигане на по-висока скорост на движение на влаковете – до 160 км/ч.
Затова е необходимо да бъде осигурено пресичане на линията на две нива, чрез изграждане на пътни и пешеходни надлези/подлези на мястото на съществуващите прелези. По този начин ще бъде сведен до минимум рискът от инциденти и жертви при пресичане на железопътната инфраструктура от други превозни средства и хора. Ще бъде напълно елиминирано пресичането на едно ниво на влакове, автомобили и хора.
По линията Пловдив – Бургас се предвижда премахване на 31 железопътни прелеза и изграждане на 28 надлези, 1 подлез и 1 пешеходна пасарелка.
Проект „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас, Фаза 2“ се финансира по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020.