Студентът, който спеше в килер, а стана милионер
Казват, че победите се услаждат повече, ако зад тях стоят усилия или борба. Може би поради тази причина те подчертават историите на онези хора, които е трябвало да пожертват комфорта си, за да постигнат награди в бъдеще. Такъв е случаят с Матиас Микелсен, главен изпълнителен директор на приложението Timely.
Историята на този норвежки предприемач е като за онези студенти с високи познания в областта на технологиите, които пристигат в Силициевата долина и създават от нищото виртуални империи - самият Зукърбърг е най-яркият пример в това отношение със стартирането на Facebook.
Следвайки модела, през 2013 г. Микелсен пристига в Калифорния, тогава едва 23-годишен. Целта, която си е поставил, е да привлече средства за стартъпа си за управление на времето, наречен тогава Timely, предава eleconomista.es.
В началото, на младия предприемач никак не му е било лесно. "Не познавах никого там, така че когато кацнах първата ми мисъл беше да си намеря приятели", обяснява Микелсен в интервю за BBC. Той измисля план за действие. "Реших, че ще наемам стаи в къщи на Airbnb и ще се местя на ново място всяка седмица. Така, по Закона на средните стойности, ще започна да създавам приятели“, обясни бизнесменът.
Стратегията проработва и с нея той успява да разшири контактите си, но най-важната задача все още оставала високо предизвикателство. Трябвало да стигне до "хакерска къща" (клиширана къща в предприемаческата вселена на Силиконовата долина) - това, което във вселената на стартъпите се нарича "инкубатори".
След една година адаптация в града и търсене на начини за навлизане в технологичната ниша, успява да влезе в един такъв "инкубатор". Проблемът пред който се изправил е, че там живеели 15 души, а съществуващите 15 легла заети. Алтернативата била да спи на надуваем матрак в килер без прозорци.
Микелсен, който в момента е на 32 години, приема предложението. "Спах в този килер три месеца. Чувствах ли се глупав или засрамен? Изобщо не. Да бъда в "хакерската къща" беше безценно. Това ми даде тласък като предприемач. Това беше изключително ценно и без този опит не мисля, че щях да бъда там, където съм сега", твърди той в интервюто.
Приложението Timely, което извършва автоматична регистрация за управление на времето, в момента има 5000 клиенти в 110 държави. Сега компанията на Микелсен печели 2,3 милиона евро годишно от разработването на софтуер, който помага на фирмите да оптимизират времето си. Инструментът Timely за синхронизиране е най-известният продукт на Memory.ai и в момента се очаква пускането на Dewo - най-новото творение на Микелсен.