Таксиджии искат оставката на шефа ИА "Автомобилна администрация"

От бранша са недоволни, че приложението "Максим" все още предоставя незаконни услуги в четири града

Новини
12:00 - 04 Октомври 2021
1410
Таксиджии искат оставката на шефа ИА "Автомобилна администрация"

Националният таксиметров синдикат иска незабавната оставка на изпълнителния директор на ИА "Автомобилна администрация" Бойко Рановски. Искането са базира на провала на действията на ИААА по отношение на преустановяване, превенция и контрол в областта на нерегламентираните превози в бранша.

Това заяви на брифинг в БТА Красимир Цветков, Национален таксиметров синдикат. Той посочи, че е масово явлението на нерегламентирани таксиметрови услуги, липса на контрол спрямо тях, както и за "незаконните практики от руско приложение за таксиметрови услуги в четири града в страната, които са проблем, който се поставя от таксиметровия сектор от години - става дума за "Максим".

Той обясни, че е имало разговори, проведени в МС със социалния и транспортния министър, на които са били поставени въпросите за това. На 21 септември пък имало среща в Министерство на транспорта за незаконните таксиметрови практики.

Там директорът Бойко Рановски имал абсурдното обяснение, че трябва да се изчака "какво ще стане на изборите през ноември, за да се види как ще се продължи с тази превенция и контрол".

Синдикатът има информация, че след първите разговори 2018 г. липсва визия за справяне с нерегламентираните превози. Стигнало се до изхвърляне на цялата информация, предоставена от тях, в кофата за боклук и служител на агенцията ги извадил от кофата и ги предал на КЗК, за да се произнесе комисията, че дейността е незаконна и подлежи на отстраняване и санкции.

От Националния таксиметров синдикат коментираха и "тенденция на липса на воля за коригиране на неизправности в цялостното управление на ИААА". Действията и бездействията на Рановски не са единствените им притеснения обаче, посочи Красимир Цветков. Поставят въпроса и за провала на контрола на автобусните превози, проблем с годишните технически прегледи, ученически центрове и липса на ясна методология за извършване на проверки с необходимата експертиза.