Учените: Октоподът има извънземна ДНК

15:38 - 16 Февруари 2023
Учените: Октоподът има извънземна ДНК

След последните научни изследвания октоподите притежават извънземна ДНК. Геномът на тези създания е много по-сложен от всички останали геноми, наблюдавани до момента, със своите 33 000 протеин-кодиращи гени. Научна статия, публикувана от изследователи от Университета на Чикаго, поясни, че октоподите притежават извънземни гени.

Световните океани все още притежават много нерешени загадки. Ето защо ние се взираме нагоре към небето, за да отговорим на въпросите на съзнанието ни, но може би напразно...

През последните 20-30 години се наблюдава голям напредък в морската биология. Съвсем наскоро група учени решават да опознаят следните видове по-добре, разкривайки тяхната ДНК структура.

Октоподите и сепиите са интегрирани в колеоиден подклас мекотели и тяхната еволюционна история се смята, че датира от преди над 500 милиона години.

Това означава, че преди да има дори растения на земята тези същества са живели в океаните на всяка една дълбочина.

Има много различни морфологични свойства, които отличават този клас от останалите:

Очи, наподобяващи камера, изключително гъвкаво тяло и развит камуфлаж, подобно хамелеона, са сред тези характеристики. Причината за всичко това е тяхната нервна система, която е много по-развита от тази на всички други безгръбначни. Тези им свойства ги правят господари на океана.

Те притежават много силно развити мозъци и са известни като най-интелигентните безгръбначни, благодарение на изключителните умения за решаване на проблеми, които проявяват.

Последните проучвания показват, че октоподите са още по-загадъчни, отколкото си мислим.

Геномите на тези същества, разкрити наскоро, показват, че те са напълно различни от всяка друга форма на живот в света.

Освен всички останали твърдения, английският зоолог Мартин Уелз твърди, че октоподите са, без съмнение, извънземни.

Една от главните причините, поради които учените решават да изследват молекулярната основа на мозъка на главоногите, е способността му да се адаптира невронната си мрежа от свойства мигновено, което води до по-добра памет и възможностите за обучение. Тези специфични възможности предлагат обяснение в рамките на генома, който включва биологични механизми и позволява на тъканите да променят протеини, с цел смяна на предназначението им.

Според изследователите от Университета на Чикаго, геномът на октопода ипритежава транспозони, наричани още "скачащи гени."

Каролин Албертин от Университета на Чикаго е друг учен, който изучава генома на октоподите.

"С няколко изключения, октоподът основно има типичен безгръбначен геном, който е напълно пренареден, като че ли е бил пуснат в блендер... Това води до гени, които са поставени в нови геномни среди с различни регулаторни елементи и е съвсем неочаквано откритие."

С няколко думи всички изследвания посочват, че октоподите притежават геном, който не принадлежи на този свят.