Ултратънкият айфон се оказа пазарен провал за „Епъл“

Само 1 от всеки 10 купувачи на новата серия смартфони е избрал модела iPhone 17 Air

Новини
14:05 - 10 Ноември 2025
831
Ултратънкият айфон се оказа пазарен провал за „Епъл“

Apple отново привлече вниманието на целия свят с пускането на ултратънкия iPhone Air, който трябваше да замени досегашния модел iPhone Plus. Компанията заложи на смел дизайн и маркетингова кампания, която подчертаваше елегантността и минимализма на устройството.

Но зад целия този блясък се оказа, че продажбите не оправдават очакванията, а популярността на модела спада с тревожни темпове.

Изданието The Wall Street Journal разкри, че дори служители на Apple в Купертино са върнали своите устройства заради компромиси в качеството. Един от тях споделил, че слабата камера, единственият високоговорител и неубедителната производителност правят iPhone Air "твърде тънък за удобство". Мнозина потребители смятат, че в опита си да създаде най-елегантния телефон, Apple е пожертвала прекалено много функционалност.

Данните за продажбите потвърждават това разочарование -

само 1 от всеки 10 купувачи на новата серия iPhone 17 е избрал модела Air.

Според анализатори на IDC и известния експерт Мин-Чи Куо, Apple вече е започнала да намалява производството му, като прогнозите сочат до 80% спад още преди началото на следващата година. Основните критики към телефона включват слаб живот на батерията, висока цена и липса на иновации в камерата и звука.

Много специалисти определят iPhone Air като маркетингов експеримент, предназначен да тества реакцията на пазара към нов тип ултратънки устройства. Те смятат, че моделът служи като прелюдия към първия сгъваем iPhone, който ще бъде представен през 2026 г. и ще използва гъвкав дисплей. Подобно на iPhone X от 2017 г., Air предизвика голям шум, но не и реален пазарен успех.

В крайна сметка, докато iPhone 17 Pro и Max доминират продажбите и вдигат общите резултати на Apple, iPhone Air остава пример за това как

перфектният външен вид не винаги означава перфектен продукт.

Високата му цена и ограничените възможности го направиха най-малко предпочитания модел от новото поколение, въпреки огромната реклама зад него.