В още 3 държави бойкотират продуктите на PepsiCo
Супермаркетите изхвърлят напитките и закуските на гиганта заради солените им цени
Напитките и закуските на гиганта PepsiCo вече не са налични в някои от над 9-те хиляди магазина, които зареждат продукти на компанията в четири европейски държави.
Причината за това е бойкот на супермаркетите, поради "неприемливо увеличение на цените", съобщава Sky News.
Както вчера писахме писахме, Carrefour във Франция бяха първите, които обявиха, че няма да продават продукти на Pepsi в страната, "защото са станали твърде скъпи". Става въпрос за газираната напитка Pepsi Cola, чипсът Lay's, както и за 7up, предаде Reuters.
Още от тази седмица по рафтовете, на които трябваше да има продукти на Pepsi в магазините на Carrefour във Франция беше сложена бележка, гласяща "Вече не продаваме тази марка, заради неприемливо увеличение на цените".
В бойкота се включват магазини на компанията в общо четири европейски страни
Говорител на Carrefour уточни, че бойкотът ще важи "за неопределено време", освен в магазините във Франция, в общо 9000 магазина в Испания, Италия и Белгия. Според информация на Sky News,
вероятно предстои ходът на френската компания да бъде последван и от други вериги супермаркети в Европа.
Бойкотът е развръзката от последния скандал на високо ниво между европейските вериги супермаркети и големите производители на хранителни стоки, която започна от началото на кризата с разходите за живот след войната на Русия в Украйна.
Нарастващите цени на едро за енергия доведоха до това редица производителите да таксуват повече за продукцията си.
Това често води до така наречената свиваща се инфлация в опит да се ограничат увеличенията.
През октомври миналата година от PepsiCo заявиха, че планират "умерени" повишения на цените тази година, защото търсенето се задържа въпреки повишенията, което я накара да повиши прогнозата си за печалба за 2023 г. за трети пореден път.
През 2023-а търговците на дребно на хранителни стоки в страни като Германия и Белгия, обявиха, че са
спрели поръчки от компании за потребителски стоки, заради покачване на цените.
В момента представители на американската компания за храни и напитки водят активни преговори с Carrefour, като изразяват надежда, че продуктите с марката Pepsi скоро отново ще са на рафтовете в магазините. На какви цени обаче е рано да се каже.