Великобритания отново е изправена пред стачки в железниците

Свят
17:14 - 30 Януари 2024
1724
Великобритания отново е изправена пред стачки в железниците

Великобритания е изправена пред още една седмица на прекъснат транспорт поради железопътни стачки от вторник, след провала на новия закон за стачките на премиера Риши Сунак, който имаше за цел да ограничи смущенията в обществените услуги по време на стачни действия, предава "Ройтерс".

Законът за стачките дава право на работодателите в определени сектори да изискват от работниците да поддържат минимални нива на обслужване в стачните дни, така че прекъсването на основните услуги като линейки и влакове да бъде сведено до минимум.

Но британските железопътни оператори решиха да не прилагат минимални нива на обслужване (MSL) - определени на 40% от нормалното разписание за железопътни услуги - за стачките тази седмица, призовани от профсъюза ASLEF.

"Законодателството за минимално ниво на обслужване е един от многото полезни инструменти за управление на прекъсването на стачките, но не е сребърен куршум", каза говорител на Rail Delivery Group, която представлява индустрията.

Операторите на влаковете трябва да "направят внимателна оценка на собствените си конкретни оперативни обстоятелства", за да осигурят възможно най-добрите услуги за пътниците по време на стачните действия, добави говорителят.

За много британци прекъсването на железопътния транспорт се превърна в нещо нормално през последните две години, тъй като индустриалните спорове продължават, въпреки постигнатия напредък в споразуменията за заплащане в други професии с трудови вълнения, като учители и медицински сестри.

Говорител на Сунак каза пред репортери във вторник, че железопътните компании трябва да са готови да използват законодателството, за да сведат до минимум въздействието на стачките върху пътниците.

"Винаги сме отворени да разгледаме как можем да засилим правилата около MSL, за да гарантираме, че това е в най-добрия интерес на пътниците", добави говорителят.

Правителството на Сунак, подложено на натиск да се справи с проблема преди изборите, очаквани по-късно през 2024 г., прие закона за стачките миналата година, обещавайки на пътниците "сигурност, че ще могат да извършват важни пътувания в ден на стачка".

Но един влаков оператор, LNER, се отказа от налагането на минимални нива по-рано този месец, след като беше заплашен с пет допълнителни дни стачка от ASLEF, съобщи BBC.

"Собствената оценка на въздействието на правителството казва, че минималните нива на обслужване неизбежно ще доведат до повече стачки", каза генералният секретар на ASLEF Мик Уелън пред Times Radio във вторник.