Возят пътниците от полета от Абу Даби с рейс към София

Маршрутът по въздух отменен заради лошото време

Топ
10:00 - 30 Май 2023
2603
Возят пътниците от полета от Абу Даби с рейс към София

Пътници се барикадираха в самолет на нискотарифна авиокомпания, който вместо на Летище София, кацнал във Варна, без да ги уведоми предварително.

Случаят е от петък и за него стана ясно след разпространено видео в социалните мрежи. В него жена обяснява, че след като полетът от Абу Даби бил отложен с 3 часа, се оказало, че поради ремонтни дейности на Летище София, самолетът им се пренасочва към морската столица.

Пътниците щели да бъдат превозени от Варна до София с автобуси. „Може би по-големият процент от хората няма да могат да отидат на работа или да си свършат ангажиментите. Самолетната компания не само отказва да съдейства, освен с тези автобуси, ами се явяват органи на „Гранична полиция”, които ни дават 10 мин. да си помислим дали да слезем доброволно от самолета, или ще ни арестуват и с белезници ще ни свалят”, се казва още във видеото.

Адв. Лидия Димитрова и Тошко Петров са сред пасажерите на въпросния полет. По думите на жената информацията за планов ремонт на софийското летище е била предварително дадена на авиокомпаниите, което означавало, че те са знаели още при излитането на самолета, че той ще кацне на друга аерогара. Сред пътниците имало и малки деца, както и чужди граждани.

От авиокомпанията твърдят, че е бил предвиден полет от Варна до София, но поради неблагоприятни метеорологични условия той не е бил осъществен. Министърът на транспорта нареди незабавна проверка.

Авиокомпаниите нямат задължение да предложат храна и хотел при подобни ситуации. Той обаче подчерта, че все пак пътниците са претърпели щети по отношение на времето и комфорта на своето пътуване, каза Игнат Арсенов от дирекция "Контрол на пазара" към Комисията за защита на потребителите.

Той обясни, че за закъснения над 3 часа се дължи обезщетение. Арсенов допълни, че всеки час закъснение от първоначално плануваното време за кацане в София трябва да бъде платен на пътниците. Експертът от КЗП препоръча пасажерите да поискат обезщетение първо от авиокомпанията, предава "Нова тв".