WhatsApp променя политиката за поверителност за потребителите в Европа
Не е нужно да предприемате каквото и да е действие, за да продължите да използвате приложението
WhatsApp променя своята политика за поверителност на потребителите и защитата на личните им данни за цяла Европа, съобщават световните медии.
Промяната се отнася и за България и е в отговор на констатациите на Комисията за защита на данните по-рано тази година, че компанията е нарушила правилата за защита на личните данни.
WhatApp беше глобена с 225 милиона евро за нарушенията, но обжалва решението пред Съда на Европейските общности. От компанията заявиха, че ще отстранат проблемите, свързани с политиката за поверителност, като предприемат редица коригиращи действия.
Услугата за съобщения, собственост на компанията-майка на Facebook Meta, коментира, че вече е спазила тези изисквания, като новата политика за поверителност влиза в сила от днес.
Промените, които подобряват защитата на потребителите обаче се отнасят само за европейските и още една шепа други държави. Политиката за потребителите в САЩ и други големи страни, където се използва WhatsApp, остава същата.
От днес потребителите в Европа виждат малко и премахващо се известие за банер в приложението, което могат да използват, за да видят новите правила. Но няма да е необходимо да се съгласяват с нещо ново или да предприемат други допълнителни действия.
WhatsApp твърди, че актуализацията не е довела до промени в неговите процеси или договорни споразумения с потребителите. От потребителите няма да се изисква да се съгласяват с нищо или да предприемат каквото и да е действие, за да продължат да използват WhatsApp.
Реално са добавени повече подробности за данните, които WhatsApp събира и използва, защо те се съхраняват, кога се изтриват и какви услуги се предоставят на трети страни.
Facebook, WhatsApp и Instagram продължават да са изправени пред постоянен контрол относно техните практики за поверителност, както и техния ангажимент към онлайн безопасността.