Започва спешен ремонт на пътнически вагони в БДЖ
Закъснения на влаковете, недобре управлявани договори за превоз на товари и изключително лошо състояние на мотрисите в БДЖ. Това е констатирал заместник-транспортният министър Красимир Папукчийски. По думите му дружеството е в окаяно състояние.
Само от началото на тази година у нас са отменени 5700 бързи и пътнически влакове, сочат данните на Министерството на транспорта. „Това са повече от 12 дни на територията на България не са се движили влакове. Ежедневно генерираното закъснение на този график е със 1000-1800 минути среднодневно”, обясни зам.-министърът на транспорта в служебния кабинет.
Вагоните са неподдържани и с изключително лоша хигиена, сочат още данните от доклада. Затова е дадена спешна задача на ръководството на БДЖ за ремонтиране на локомотиви и вагони.
Положението в „Товарни превози” също е трагично от гледна точка състояние на вагони и мотриси, отчете Красимир Папукчийски. В същото време просрочените и несъбрани вземания на дружеството са за 23 млн. лв.
„Наблюдаваме и голям отлив на товародатели по причината, че не се обезпечават навременно с вагони и локомотиви, съответно се нарушават сроковете на доставка. И води до преориентиране на пазара на товарни превози”, алармира ресорният зам.-министър.
Основна причина за тежкото състояние на дружеството заместник-министър Папукчийски вижда в лошото управление на сключените договори.
Контрактите или не се изпълняват поради липса на ресурс, или заради неремонтиран подвижен състав. Така, например, седем мотриси "Сименс" вече са спрени от движение поради липса на контрол за ремонтирането им.
От компанията засега не коментират констатациите в доклада. Не открихме и някого от предишното ръководство на БДЖ.