26 000 са обажданията на Националната телефонна линия за деца през 2023 г.
Това сочат данните на Държавната агенция за закрила на детето
През изминалата 2023 г. обажданията на Националната телефонна линия за деца с номер 116 111 на Държавната агенция за закрила на детето са били 25 709. От тях 7849 са били за консултации за оказване на подкрепа.
Подадените сигнали за дете в риск са 1191, от тях 742 са за насилие над дете. През изминалата година има увеличение на сигналите, подадени от телефон 112. От учебни заведения са получени 23, а 20 са от медицински лица.
Наблюдава се тенденция повече от сигналите да се подават през летните месеци, като често причината е свързана с нарушени права на деца, свързани с неспазване на съдебни решения с определен режим на виждане от единия от родителите. Основна тема, по която родителите търсят съвет от консултантите, е как да постъпят в определена ситуация, свързана със семейни проблеми и взаимоотношения между разделените родители.
Как да общуват помежду си, както и с възрастните, е сред най-честите теми, по които децата търсят консултантите на линията. През 2023 г. тези между 14 и 16 години най-често са търсили съвет, консултация и подкрепа. Цифрите показват още, че момчетата се обаждат по-често.
Националната телефонна линия за деца на Държавната агенция за закрила на детето работи денонощно, седем дни в седмицата, напълно безплатно и анонимно. През 2023 година ДАЗД стартира и чат приложение за разговор и консултация с деца към НТЛД всеки вторник и четвъртък от 14:00 до 16:00 часа. В този интервал експерти са на разположение, за да отговорят на въпросите на децата. Чатът е достъпен за всяко дете през официалната интернет страница на Националната телефонна линия за деца на ДАЗД – 116111.bg.
Както и при обаждане на Националната телефонна линия за деца, така и при свързване в чат приложението, разговорът е анонимен и напълно безплатен.