95% от британските клиенти на "Томас Кук" вече са върнати у дома
Администрацията за гражданска авиация на Острова благодари на отзивчивите авиокомпании
Британските власти са върнали у дома повече от 95% от клиентите на фалиралата британска туристическа компания "Томас Кук". Прибирането на блокираните туристи ще продължи и през следващите дни, съобщи Британската администрация за гражданска авиация.
По данни на агенцията, през първите два дни след фалита, повече от 20% от клиентите на туроператора са отлетели за дома си. Във вторник властите осигуриха връщането на 70 полета с около 14 000 туристи. В сряда ще пристигнат следващите 70 полета. Очаква се операцията за връщане на клиенти на Томас Кук да продължи до 6 октомври.
"Британската администрация за гражданска авиация иска всички да продължат да се наслаждават на почивките си, тъй като ние планираме да върнем хората вкъщи в деня, в който е трябвало да се върнат съгласно резервациите си с Томас Кук или малко по-късно", казаха от ръководството на Администрацията за гражданска авиация.
Ръководителят ѝ изрази благодарност и към авиокомпаниите, които помогнаха в операцията за връщане на туристи в родината им.
Томас Кук, най-старата британска туристическа компания в света, обяви фалит на 23 септември, като не успя да договори преструктуриране на дълга с основния акционер - китайската туристическа група "Фосун" - и кредиторите си.