Американци се оплакват от празни рафтове в хранителните магазини
Липсват основни хранителни стоки като мляко, хляб и месо
Рафтове на хранителни магазини в Америка са празни. Липсват най-основните хранителни стоки като мляко, хляб, месо, както и някои почистващи препарати, пише CNN.
Множество потребители публикуват снимки на празните рафтове в магазините в социалните мрежи през последните няколко дни.
Липсата на персонал в магазините, забавяне на доставките, са сред причините за създалата се ситуация. По думите на главния изпълнителен директор на Albertsons Вивек Санкаран някои хранителни продукти са в ограничено количество на доставки.
Според него, заради новия вариант на вируса се очаква още по-сериозно забавяне на доставките през следващия месец.
Според National Grocers Association хранителните магазини работят с много по-малко от нужния им капацитет - около 50% по-малко.
Недостигът на работна ръка оказва натиск върху всички звена на хранителната верига, коментира Фил Лемперт, който е редактор на SuperMarketGuru.com.
На фона на пандемията много служители, работили в хранително-вкусовата промишленост, изобщо не се връщат към нископлатените си работни места.
Транспортни смущения
Недостигът на шофьори на камиони продължава да създава проблеми във веригата за доставки. Продължават и задръстванията от товарни кораби в американските пристанища.
Освен проблемите във веригата на доставки, някои експерти казват, че лошите метеорологичните условия са част от проблема.
Някои части от Средния Запад и Североизтока са засегнати от тежки метеорологични условия и някои служители са възпрепятствани да пътуват до работните си места. Хората се запасяват с повече хранителни стоки, съответно нивата на търсене се покачват.
Освен това пожарите и сушите увреждат редица култури като пшеница, царевица и соя в САЩ, както и реколтата от кафе в Бразилия. Това не може да бъде пренебрегвано.
Пандемията промени хранителните ни навици
Все повече и повече от нас започнаха да готвят и да се хранят у дома по време на пандемията, което също допринася за кризата в предлагането на хранителни стоки, казват специалисти. Купуваме още повече хранителни продукти, по-малко полуфабрикати.