Апел: Хотели, ресторанти и молове да лицензират музиката в обектите си
Орлин Павлов, „Ритон“, Силвия Кацарова и Наско от „Б.Т.Р.“ се включиха в кампанията на „Музикаутор"

Орлин Павлов, ДесиСлава, Атанас Пенев от „Б.Т.Р. “са сред българските артисти, които апелират туристическият и търговският бранш да лицензират музиката в обектите си, за да подкрепят творчеството. Това съобщиха от „Музикаутор" по повод кампания за популяризиране на услугата MusicPro, която започват заедно с дружеството за колективно управление на сродни права в музиката „Профон“.
В кампанията се включват и изпълнители на „Вирджиния рекърдс“ – Дара, Дара Екимова, Михаела Маринова, а също и Прея, VenZy, Силвия и Теди Кацарови, дует „Ритон“ и други, допълват от „Музикаутор“.
Чрез услугата MusicPro всеки собственик на туристически, търговски или друг публичен обект може да получи пълен лиценз за използваната музика, като по този начин изпълни изискването на Закона за авторското право и сродните му права (ЗАПСП).
Пълният лиценз за музика покрива всички права, които следва да бъдат уредени в един обект – както авторските, така и сродните. Благодарение на този лиценз ползвателите могат да предоставят на клиентите си разнообразно музикално съдържание, тъй като с него на практика може да бъде използвана музика от целия световен и български репертоар.
„Заплащането на авторски възнаграждения представлява инжекция в културния сектор, която стимулира творчеството и дава възможност на креативните индустрии да генерират ново съдържание, с което да захранват бизнеса“, коментира Иван Димитров – изпълнителен директор на „Музикаутор".
Той обяснява, че икономическата логика и превръщането на туристическите и търговските обекти в България в лоялни ползватели на музикални блага са сред основните аргументи на националния фонд „Култура“ да подкрепи проекта на „Музикаутор" – „Авторските права – основен инструмент за инвестиции в музиката“.
„Заплащането на продуцентските и изпълнителските права повишава качеството на музиката и ще даде възможност на българските изпълнители да излязат на международната сцена”, коментира Владимир Владимиров – изпълнителен директор на „Профон“.
Според него кампанията предвижда широко популяризиране на услугата MusicPro чрез традиционните и онлайн медии. Нейната цел е да обхване всички големи центрове в страната, където туристическият сектор е добре развит, и да информира по достъпен и лесен начин за свободата да избираш неограничено музиката за своя обект.