Automobilwoche потвърди новина на Lupa.bg: „Фолксваген” избра България

Икономика
15:32 - 26 Юни 2019
70262
Automobilwoche потвърди новина на Lupa.bg: „Фолксваген” избра България

България е фаворит за завода на „Фолксваген” в Източна Европа. Това съобщи специализираното германско издание Automobilwoche, цитирано от investor.bg. Авторитетното списание потвърди новината на Lupa.bg от 25 юни, че заводът на автогиганта за 1,3 млрд. евро с 5000 работници ще се издигне в Кремиковци.

Според Automobilwoche Турция е на второ място. Предварителното решение за изграждането на предприятието ще се вземе до края на юли, пише още в германското издание.

Информацията се различава значително от анализа на влиятелния германски вестник „Ханделсблат”, според който предварително решение вече има и то е в полза на Турция, преди всичко заради сериозни финансови стимули от страна на турската държава.

Според  Automobilwoche вече има вътрешнофирмени разговори за продажбата на производствен имот до София, а мястото, което концернът разглежда в Турция, е край Измир.

Изданието посочва, че огромно предимство в полза на България е мощното австрийско лоби, инвеститори и банки.

Според баварското издание, решението ще се вземе от централата на концерна във Волфсбург, а не от подразделението Skoda. Лично ангажиран и водещ процеса по подбор е директорът по производството и член на Борда на директорите Оливер Блуме, поясняват източници на изданието. Досега шефът на Skoda Бернхард Майер ръководеше операцията.

В завода се очаква да бъдат създадени между 4000 и 5000 работни места, а инвестицията от 1,3 млрд. евро го прави най-мащабния проект на Volkswagen за последните години.

Skoda би искала да задържи правото за вземане на решение, тъй като то е от голямо значение за дъщерната компания, за да получи тя капацитети в бъдещия завод. Наскоро от концерна заявиха, че капацитетите на марката в Чехия са натоварени на 120%, поради което Skoda спешно се нуждае от нови производствени линии. Смята се, че ако те бяха налични през мината година, чешкият бранд би могъл да продаде още 100 000 коли само през 2018 г.

Наскоро Турция нееднозначно подчерта пред германски журналисти, че очаква да спечели надпреварата с България. В преговорите със София обаче участват немалко австрийски банки и инвеститори, твърди още Automobilwoche.

От българските власти няма информация по преговорите. България обаче може да се похвали със своята финансова стабилност и с добрия си кредитен рейтинг, които са добра атестация и привличат погледите на инвеститорите към страната ни.

Германският концерн Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да стартира дейност през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1,4 млрд. евро и включва откриването на поне 5000 директно заети работни места. Впоследствие се очаква разкриване и на още хиляди допълнителни места в доставчици и обслужващи индустрии.

Заводът ще е от т.нар. multi-brand вид, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други.

Идеята първоначално бе в него да се сглобяват два модела Skoda Karoq и SEAT Ateca, като бъде преместено сегашното им производство от завода на Skoda в Квасини, Чехия. В последните дни обаче се тиражира и информация, че в него може да се сглобяват и лимузините Volskwagen Passat.

Капацитетът ще е 1000 коли на ден, което прави около 360 000 на година.