БАРОМЕТЪР: Високите цени могат да изкарат българите да гласуват
Нарастващите разходи за живот са основна грижа за европейците и мотив за участие в изборите. Това показва последното проучване на „Евробарометър“. То е направено в месеците след европейските избори през юни.
Над 40% от гражданите посочват, че главните им мотиви за гласуване са поскъпващият живот и икономиката. Международната ситуация и върховенството на закона са ключови за съответно 34 и 32 на сто от европейците.
Сред най-важните теми са още миграцията, климатичните промени и общата европейска отбрана.
Високите цени са проблем номер едно и за българите - дори повече, отколкото за останалите на Стария континент. На трето място сред аргументите за гласуване у нас се нарежда социалната защита, която е водеща за 41% от сънародниците ни.
За разлика от общото за Съюза, у нас европейската сигурност, околната среда и миграцията далеч не са толкова важни за избирателите.
Другата видима разлика в мненията е при въпроса доколко смятаме, че гласът ни се зачита в общността.
51% от българите не вярват, че тяхната позиция се взима предвид на общоевропейско ниво.
Докато 56 на сто от европейците са убедени, че гласът им има значение.